Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:05:36 GMT

سامانه بازارگاه باید تکمیل و ایرادات آن رفع شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۴۵۴

سامانه بازارگاه باید تکمیل و ایرادات آن رفع شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام احد آزادیخواه در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در گذشته نه چندان دور سامانه بازارگاه که می‌باید به همه سامانه‌های دیگر وصل می‌بود، متصل نبود و موجب می‌شد که کالا و نهاده قبل از ورود به سامانه بازارگاه از بازار سیاه سر درآورد که البته این موضوع هنوز هم کامل حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایرادات دیگری از قبیل پرونده قضایی داربودن برخی تامین کنندگان نهاده دامی سبب بروز تاخیر در رسیدن نهاده به دامداران می‌شد.

سهراب فرجی، قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی هم در سوی دیگر استودیو گفت: در سامانه بازارگاه هنوز مشکلاتی از قبیل حمل و نقل و دریافت و ارسال وجود دارد که البته در قبال این مشکل سامانه حمل و نقل ریلی جایگزین شد که در حال حاضر دیگر بارها تحویل راه آهن هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای حل و رفع مشکل تاخیر در رساندن نهاده به صاحبان جوجه و مرغ، ترتیبی اتخاذ شده تا در ۲۱ روز اول جوجه ریزی نهاده دریافت کند صرفاً این نوبت نهاده به کارخانجات خوراک آماده منتقل خواهد شد و اگر جوجه ریزی انجام نشود نهاده‌ها بر می‌گردد.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور هم در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: عمده‌ترین مشکل و ایرادی که به سامانه بازارگاه وارد است تاخیر در تامین و تخصیص نهاده به واحدهای مصرف کنندگان می‌باشد، ورودی این سامانه کم‌تر از حد تقاضا بوده است و نیاز مصرف کنندگان را رفع نمی‌کند.

وی ادامه داد: واحدهای دامداری و مرغداری سنتی از سامانه بازارگاه به میزان نیاز یا تقاضای خود منتفع نمی‌شوند و واحدهای تولیدی صنعتی هم گاهی با مشکل دریافت نهاده از بازارگاه مواجه هستند.

مقدسی تصریح کرد: علاوه بر ایرادات و مشکلات تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه، قرارگیری در خشکسالی و کم آبی هم دردی مضاعف برای تولید کنندگان و دامداران کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 5368764

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بازارگاه احد آزادیخواه نهاده های دامی لایحه بودجه 1401 وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار گمرک ایران نهضت ملی مسکن سید جواد ساداتی نژاد کارنامه ۱۰۰ روزه دولت قیمت سکه بهار آزادی مرکز آمار ایران بانک مرکزی ایران سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت راه و شهرسازی خودروی دوگانه سوز مالیات بر ارزش افزوده سامانه بازارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار دوشنبه در نشست شورای اداری سبزوار گفت: این طرح‌ها در بخش های مختلف اقتصادی، آب و فاضلاب، راهها، برق، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی است که برخی از آنها با توجه و اعتبارات دولت سیزدهم در مرحله تکمیل نهایی قرار گرفته است.   حسین ابراهیمی کُردیانی افزود: در سفر قبلی هیات دولت به خراسان رضوی اعتباراتی برای برخی طرح های زیرساختی سبزوار لحاظ شد که اقدام‌های شاخصی در این حوزه‌ها صورت گرفت و برای مثال ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب سبزوار از محل مصوبه‌های سفر استانی رییس‌جمهور پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.   وی گفت: همچنین تصفیه‌خانه دوم سبزوار در «توحیدشهر» با پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و اکنون در مرحله تامین تجهیزات قرار دارد.   فرماندار ویژه سبزوار افزود: عملیات تکمیل طرح سالن اجتماعات (آمفی تئاتر) هزار نفری دانشگاه حکیم سبزواری نیز با تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور در حال اجراست.   ابراهیمی گفت: برای طرح راه آهن شهرستان نیز از طریق ماده ۵۶ سه هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که با تامین بقیه اعتبار از محل سفر هیات دولت تلاش می‌شود این طرح زیرساختی در دولت سیزدهم تکمیل شود.   او افزود: در حوزه راه‌های ارتباطی عملیات اجرایی دوبانده شدن مسیر سبزوار - اسفراین به طول بیش از ۲۰ کیلومتر در مرحله نخست در مراحل پایانی قرار گرفته و عملیات روکش آسفالت در بخش هایی از مسیرهای ارتباطی به ویژه در جاده سبزوار در محور ملی تهران - مشهد انجام شده است.   فرماندار ویژه سبزوار گفت: البته یکی از نیازهای اساسی در این حوزه، راههای روستایی به ویژه در بخش محروم «روداب» است که تعهد ۱۰۰ میلیارد ریالی برای روکش بخشی از مسیر سبزوار - روداب دریافت شد.   ابراهیمی افزود: در حوزه تامین زیرساخت ها نیز ایجاد پست‌های فوق توزیع شهرک صنعتی شماره ۲، بخش روداب، توحیدشهر و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مورد نیاز است که بخشی از آن در مرحله اجرا قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)