Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@20:54:30 GMT

حضور دانش‌آموزان در مدارس محدود نباشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۵۶۲

آموزش حضوری در مدارس الزامی است و دانش‌آموزان نباید فقط برای یک ساعت تا ۲ ساعت در هفته به مدرسه بیایند.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه با مدیران مدارس با اشاره به اینکه اکنون وارد مرحله جدیدی از آموزش در بحران شده‌ایم و به حکم قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بنا شد مدارس به تدریج و آرام وضعیت آموزش حضوری به خود بگیرند، اظهار کرد: وزارت بهداشت پروتکل‌هایی از جمله پروتکل 06 را به ما اعلام کرد که در آنجا قوانین و مقرراتی تعیین شده است  و باید وضع موجود مدارس با آنها تطبیق داده می‌شد،  با تشکیل شورای مدرسه و همچنین کمیته سلامت مدرسه نوع آموزش حضوری در مدرسه را مشخص شد، مدیران ضمن توجیه اولیا برای کسب مجوز درخواست خود را به اداره ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آموزش حضوری در مدارس الزامی است، هیچ مدرسه‌ای نباید فقط برنامه آموزش مجازی داشته باشد؛ مدرسه می‌تواند با استفاده از روش‌های متعددی که در الگوی بخشنامه الگوی بازگشایی ارسال شده است، نوع حضور دانش‌آموزان را بعد از سنجش شرایط و تأیید بهداشت منطقه انتخاب کند و هیچ مدرسه‌ای نباید حداقل کمتر از یک روز آموزش برای شاگردان در نظر گرفته باشد.

فولادوند متذکر شد: دانش‌آموزان نباید برای یک ساعت تا 2 ساعت در هفته به مدرسه بیایند باید کلاس را با تناسبی که نسبت به مساحت کلاس بسته می‌شود و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تقسیم کنیم و دانش‌آموزان باید حداقل هفته‌ای یک روز را در مدرسه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که ملاک جمعیت مدرسه نیست و ملاک  جمعیت کلاس درس است، افزود: جمعیت کلاس باید کنترل شود و نکته بعد اینکه اخذ رضایتنامه از اولیا یک اقدام غیرقانونی است. باید به اولیا آرامش و اعتماد بدهیم که در مدرسه تمام پروتکل‌ها رعایت می‌شود و در خصوص زنگ‌های تفریح مدیریت انجام بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت زنگ‌های تفریح را یک امر بسیار مهمی قلمداد کرد و ادامه داد: نباید تعداد دانش‌آموزان به حدی باشد که فاصله اجتماعی بهم بخورد. ما به نوعی اصل را بر بازگشایی مدارس قرار دادیم اما انتخاب  الگو را بر عهده شورای مدرسه گذاشته‌ایم. بازگشایی الزامی است و عوامل مدرسه باید طبق برنامه حضور داشته باشند.

وی افزود: ما به نوعی باید آرامش و امنیت را برای خانواده فراهم کنیم و اولیا با بازدید از کلاس‌ها اطمینان پیدا کنند که رعایت شیوه نامه‌ها را مد نظر داریم.

منبع: شریان

کلیدواژه: آموزش حضوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد