Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@08:03:20 GMT

کلاهبرداری ویژه شب یلدا / هشدار جدی پلیس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۷۳۳

کلاهبرداری ویژه شب یلدا / هشدار جدی پلیس

پلیس فتا اعلام کرد: با توجه به نزدیکی شب یلدا افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از این موقعیت با درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

به گزارش رکنا، در این شیوه، کلاهبرداران پس از جلب اعتماد افراد و ارسال رضایتمندی‌های جعلی، کاربران را به خرید کالا و واریز وجه تشویق می‌کنند و پس از واریز وجه، کالایی فرستاده نمی‌شود و یا جنس خریداری شده متناسب با انتخاب مشتری نیست و کیفیت لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم پلیس فتا از مردم خواسته بود که با رعایت چند نکته ساده اما مهم در دام چنین آگهی‌هایی نیفتند.

توصیه‌ها به این ترتیب است:

    قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، بیعانه نپردازید.

    کاربران برای مشخص شدن صحت هویت فرد آگهی دهنده، بررسی‌های لازم را انجام دهند.

    برای خرید از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اقدام کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری اخبار حوادث شب یلدا کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداران سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا اینستاگرام قیمت ریحانه پارسا ریحانه پارسا بازیگر بازار آزاد ریحانه پارسا برهنه فال دنیا جهانبخت قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و بدین طریق از هموطنان کلاهبرداری می‌نمایند. 

او می‌گوید: هموطنان عزیز توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است. به همین خاطر فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخورده و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها