Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:23:17 GMT

حل دعاوی از طریق کدخدامنشی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۸۳۴

حل دعاوی از طریق کدخدامنشی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه میز خدمت قضایی شهر امیرکلا گفت: همه هدف ما این است در این جلسات دیدار مردمی با مشکلات قضایی مراجعان بیشتر آشنا شویم تلاش کنیم اختلاف و دعاوی در حد امکان به دادگاه کشانده نشود و از شیوه کدخدامنشی و از طریق بزرگان و ریش سفیدان و با صلح و رضایت ختم به خیرشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: رهبر معظم انقلاب در احکام انتصاب روسای قوه قضائیه سابق و فعلی همواره بر این نکته تاکید داشتند که ارتباط با مردم بصورت منظم برقرار شود و ما نیز د ر راستای عمل به فرمایشات معظم له به اتفاق معاونین حداقل هفته‌ای یکبار در خدمت مردم شهرستان‌های مختلف مازندران هستیم وجلسات دیدار با مردم بصورت منظم و هدفمند برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران از بررسی مشکلات حدود ۱۳۵ شهروند در این دیدار خبر داد و گفت: این دیدار‌ها میز خدمت است و در ملاقات‌های مردمی چه در مساجد و یا محافل دیگر که بصورت چهره به چهره انجام می‌پذیرد، بعضا با توضیحاتی خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام اکبری گفت:از همگان انتظار داریم تا درگیر اختلافات نشوند، برخی مسائل بعضا خانوادگی و ساده هستند و با صحبت و پا در میانی حل شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: فاصله زمان وقوع جرم و زمان صدور حکم و اجرا باید کم باشد تا بازدارندگی لازم داشته باشد.
او گفت: اختلافات محلی که دارای شاکیان زیاد هستند نیز در زمان کوتاه تری رسیدگی می‌شوند تا امنیت مردم خدشه دار نشود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری مازندران صلح و سازش قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در این دیدار، مسکن را نیاز اساسی و اولیه خانواده ها عنوان کرد و گفت: بالاترین خدمت به مردم، بویژه محرومان، کمک به خانه دار شدن خانواده ها است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در این دیدار گفت تاکنون 5 هزار و 330 واحد مسکن محرومین در استان احداث و بیش از 56 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

رسولی افزود در بخش نهضت ملی مسکن هم تا کنون 3 هزار و 700 واحد شهری و روستایی آماده تحویل به متقاضی شده است.

وی درباره اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت روستایی هم گفت : 670 روستای استان از نعمت اجرای طرح هادی روستایی بر خوردار شده اند و تا به امروز95 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است.

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری