Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید شعرباف تبریزی، شهردار کرمان با بیان اینکه اگر کسی از بیرون به شهر کرمان نگاه کند، تفاوت زیادی بین کرمان و شهر‌های نزدیک به آن قائل نیست، گفت: البته بخشی از این نگاه در مورد همه کلان‌شهر‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه نزدیک بودن روستا‌ها به شهر، هم فرصت است و هم تهدید که باید بسیار محتاط و کارشناسانه در مورد آن رفتار کرد، گفت: فرصت از این لحاظ است که می‌توان در این کارگروه، کار جمعیِ منظمی را تعریف و مجموعه‌ای از شهر‌های به‌هم‌پیوسته در این محدوده را ایجاد کرد و از توان و ظرفیت یکدیگر بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعرباف افزود: اخیرا در مدیریت شهری موضوعاتی مثل مدیریت شهری ۱۵ دقیقه‌ای و مدیریت شهری ۶۰ دقیقه‌ای مطرح می‌شود که طی آن، شهروند باید بتواند به‌وسیله دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی، در کمتر از ۱۵ دقیقه به شش نیاز اصلی خود در شهر مانند مراکز خوراک، مراکز آموزشی، درمانی وغیره دسترسی پیدا کند و خدمات شهری را بر همین اساس طراحی می‌کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر‌های اطراف کرمان مثل ماهان و جوپار کاملا ماهیت الگوی شهر‌های زیر یک ساعت را دارند، گفت: این ایده که شهر‌های به‌هم‌پیوسته می‌توانند به قطب خدمت‌رسانی متفاوت به هم تبدیل شوند و خدمات بین شهری در آن‌ها کمتر از یک ساعت، پوشش داده شود، می‌تواند در مورد کرمان و شهر‌های اطراف و نزدیک آن اجرا شود و در دستور کار این کارگروه باشد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حجم زیادی از مسافران برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی وارد کرمان خواهند شد، اظهار داشت: تاکنون، از سمت پایانه مسافربری به کرمان، فقط ۴۰ هزار بلیت رزرو شده است.

شعرباف تبریزی ادامه داد: این یعنی در شهر کرمان حداقل به ۵۰ هزار شب تخت برای اسکان مسافران و زوار نیاز داریم.

او بیان کرد: این افراد علاوه بر زیارت، به دیدن شهر و اطراف آن نیز تمایل دارند؛ بنابراین، می‌توانیم به‌عنوان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته، خیلی از خدمت‌رسانی‌ها را در مقیاس شهرداری‌های همین کارگروه تعریف کنیم.

او با بیان اینکه کرمان، از دو سال پیش و بعد از شهادت سردار دل‌ها، یک شهر زیارتی شده است، گفت: باید برای زائران خارجی که به این سردار سرافراز اسلام ارادت داشته و برای زیارت به کرمان می‌آیند نیز، امکانات در نظر بگیریم. بنابراین، هر شهر باید به تفکیک، امکانات، آئین‌های سنتی‌مذهبی، طبیعت بکر و گردشگری و امکانات خود را به اشتراک بگذارد؛ ضمن اینکه ما هم در شهرداری کرمان، در اطلاع‌رسانی فرصت‌های شهرها، کمک خواهیم کرد.

شهردار کرمان افزود: کرمان در حال حاضر، برای همه مردم متناسب با توان‌شان، مکان اسکان و اقامت ندارد؛ بنابراین، تا زمانی که سرمایه‌گذاران به کرمان بیایند و برای همه دهک‌های جامعه، هتل، محل اسکان و اقامتگاه بسازند، باید از ظرفیت خانه‌های بوم‌گردی، مساجد و مکان‌های قابل اسکان در شهر‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهرداری کرمان شهردار کرمان شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • وزیر کشور:  برقی سازی اتوبوس ها تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • بررسی امکانات اتوبوس vip
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها