Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:15:38 GMT

نخستین جشنواره ملی «نوای مهر» ایثار برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۹۶۰

نخستین جشنواره ملی «نوای مهر» ایثار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثاگران با هدف افزایش تولید آثار فاخر در حوزه هنر موسیقی و بازشناسی محورهای جریان‌ساز در حوزه‌های شعر، ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ اولین جشنواره ملی «نوای مهر» را برگزار می‌کند.

«ایران سربلند»، «ایران مقتدر»، «ایثار»، «مهربانی»، «همدلی»، «عطوفت»، «فداکاری»، «اتفاق»، «ایثار اجتماعی»، «نماز» و «عفاف و حجاب» موضوعات مدنظر نخستین جشنواره ملی «نوای مهر» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره دارای بخش‌های «تک آهنگ‌های تولید شده توسط گروه‌های موسیقی در سراسر کشور (سبک آزاد)»، «نماهنگ»، «سرود دانش آموزشی شامل گروه سنتی کودکان (۱۰ تا ۱۴) سال و گروه سنی نوجوانان (۱۴ تا ۱۸ سال)» و «سرود حرفه‌ای (گروه‌های کر)» است.

طبق اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره ملی «نوای مهر»، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۵ دی‌ماه در نظر گرفته شده و بهمن‌ماه نیز آثار منتخب برای حضور در مو جشنواره معرفی می‌شوند.

نخستین جشنواره ملی «نوای مهر» از ۵ تا ۱۰ اسفند سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5368810 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران موسیقی ایرانی موسیقی پاپ خواننده سرود نماهنگ تئاتر ایران فیلم کوتاه جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هنرمندان تئاتر فیلم سینمایی کارگردان تئاتر حوزه هنری قاسم سلیمانی علی حاتمی رادیو صبا جشنواره فیلم فجر شبکه نسیم سریال ایرانی تماشاخانه شهرزاد نخستین جشنواره ملی نوای مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داود آزاد به صحنه می‌رود

این هنرمند که سال گذشته تور کنسرتی را با عنوان «خراباتیان شمس» برگزار کرده بود، حالا در یک کنسرت بهاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با مخاطبان خود دیدار خواهد کرد.

در این اجرا که شامگاه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، داود آزاد با همراهی گروه موسیقی «سپهر» قطعاتی از موسیقی عرفانی را اجرا خواهد کرد و سید سلمان حسینی، پیام شریف‌نژاد، لبیب جذبانی، پرنیان آقایی‌نژاد، راضیه شیخ، رویا ریاضی، داوود خوشنودی،‌ پویا خوشبین، حامد کی‌پور،‌ هدایت اسماعیلی، پدرام محمدنژاد، عرفان حسینی و رمضان ساور در گروه نوازندگان او را همراهی خواهند کرد.

داود آزاد فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به‌طور خودآموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، برای جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از ۳۰۰ کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و ... برگزار کرده است.

این هنرمند چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و اجراهایش را در تورنتو از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود