Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری از این منطقه در استان آذربایجان غربی کالا‌هایی به ارزش ۲.۰۳ میلیارد دلار صادر شده است. محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری از این منطقه در استان آذربایجان غربی کالا‌هایی به ارزش ۲.۰۳ میلیارد دلار صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالرحیمی گفت: صادرات محصولات غیرنفتی به ارزش نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار، صادرات گاز به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار، واردات کالا به ارزش ۶۲۰ میلیون دلار و ۱۳.۲ میلیارد دلار ترانزیت از گمرک بازرگان در این منطقه انجام شده است.

وی همچنین بر ظرفیت بالای گمرک بازرگان در تسهیل تجارت خارجی ایران و تجارت بین کشور‌های منطقه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ماکو یکی از ۷ منطقه آزاد بزرگ ایران است. این شهر ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز با ترکیه دارد.

از آنجایی که ماکو یکی از جدیدترین و بزرگترین مناطق آزاد کشور است، نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه بسیار احساس می‌شود.

با توجه به نقش مهمی که مناطق آزاد در توسعه صادرات و اشتغال ایران ایفا می‌کند، این کشور توسعه مناطق موجود و ایجاد مناطق جدید را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

گام‌های زیادی که برای افزایش فعالیت در مناطق آزاد صورت گرفته، نقش بسزایی در رونق صادرات غیرنفتی ایران و سایر بخش‌های اقتصادی شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد ماکو ماکو منطقه آزاد مناطق آزاد بازرگانی میلیارد دلار منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احمد احمدی   افزود: این مقدار صادرات از لحاظ ارزش ۱۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی و فرش ماشینی بیشترین کالا‌های صادر شده از گمرک مهاباد طی سال گذشته بود.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه امسال ۳۵۲ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۵۶۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی بیان کرد: سیگار، پوشاک، لوازم خانگی، آرایشی و فلزیاب بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

وی با اشاره محدودیت‌های فضایی و موقعیت گمرک مهاباد هم گفت: در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گمرک زمین برای انتقال این گمرک مکان یابی شده و امور اداری آن در دست اقدام است.

احمدی افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۰۰ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو