Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

در این نشست گزارش بازدید میدانی دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان از وضعیت اجرای طرح آبیاری در روستای گِل سفید شهرستان کیار قرائت و مشکلات اجرای احکام قضایی مرتبط با اراضی ملی مشرف به روستا و منطقه سبزه کوه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغی سامان ممنوع است

همچنین موضوع اختلاف میان اهالی روستای مرغملک با اداره اوقاف در خصوص مالکیت اراضی این روستا و مشکلات ناشی از آن مطرح و مقرر شد نشستی با حضور مسئولان اداره اوقاف و نمایندگان مردم روستا برگزار و مسائل و مشکلات مربوطه بررسی و حل و فصل شود.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دستگاه قضا برای حفظ اراضی ملی، طی سخنانی اظهار داشت: برای اجرای احکام قضایی قانون حرف اول را می‌زند و تلاش مسئولان امر نیز باید مبتنی بر اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق عامه باشد.

او سپس در خصوص دستورکار جلسه مبنی بر بررسی مشکلات منطقه سبزه کوه و ارائه راهکار‌های لازم جهت حفاظت از اراضی این منطقه گفت: با توجه به ساخت و ساز‌های بدون مجوز در منطقه سبزه کوه شهرستان کیار، این موضوع می‌بایست در کمیته‌ای با محوریت دادستان مرکز استان بررسی و چنانچه از قبل حکم قضایی در این خصوص صادر شده باشد نسبت به اجرای قاطع حکم و تخریب مستحدثات اقدام شود.

بهرامی اضافه کرد: برای کاشت غیر مجاز درختان در اراضی منطقه و همچنین بنا‌های غیرمجازی که در حال حاضر حکمی برای آن‌ها صادر نشده مراتب باید پس از احصا و جمع بندی در کارگروهی خاص مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: مسأله چرای گسترده دام در منطقه سبزه کوه و فرسایش خاک و پوشش گیاهی منطقه نیز یکی موضوعات مهمی است که نهاد‌های متولی باید نسبت به آن اهتمام داشته و برای کنترل و نظارت بر این امر ضمن بازنگری در اعطاء مجوزات، وضعیت دامداران منطقه را بررسی و چانچه شخص یا اشخاصی در گذشته دارای دام و مجوز چرا بوده و در حال حاضر فاقد دام باشند مجوز ایشان ابطال شود.

بهرامی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از از استقرار هرگونه تجهیزات در منطقه و یا اختصاص امکاناتی که می‌تواند موجبات سوء استفاده افراد سودجو را فراهم می‌آورد خودداری کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ حقوق بیت المال اراضی ملی منطقه سبزه کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

ابوالقاسم کیانی افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

او ادامه داد: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهرگفت: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه