Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشورها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی به سه دسته، پرخطر و سایر کشور‌ها تقسیم شده‌اند.

وی افزود: کشور‌های ویژه کشور‌هایی هستند که گردش بالای سویه جدید در آنها وجود دارد  که عمدتا آفریقایی هستند از جمله بوتسوانا، لسوتو، مالوی، موزابیک، آفریقایی جنوبی، نامبیا و زیمباوه هستند ورود افراد که به چه صورت مستقیم و غیر مستقیم  در حال حاضر ورودشان به کشور ممنوع است و هموطنانی که از این کشورها وارد کشور می‌شوند باید ۱۴ روز در قرنطینه و دارای  تست منفی پی سی آر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کشور‌های پر خطر کشور‌هایی هستند که  سویه اومیکرون در آنجا شناسایی شده است که باید به هنگام ورود به کشور حتما دو نوبت واکسن خود را دریافت و تست منفی پی سی آر داشته باشند و همکاران بهداشت ما صلاح بدانند باید تست مجدد بدهند و سوم سایر کشور‌ها هستند.

وی با اشاره به خبری در خصوص ورود برخی اتباع کشور‌های آفریقایی به بندر امام خمینی بدون دریافت تست منفی پی سی آر، ادامه داد: این افراد از اتباع کشور‌های هند، پاکستان و مصر بودند و از دیگر کشورها بودند که بدون اینکه منتظر تست منفی پی سی آر باشند، روادید برای آن‌ها صادر شده که وارد بندر امام خمینی شوند تا از آنجا به فرودگاه بین المللی امام خمینی رفته و از کشور خارج بشوند.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: در این خصوص تذکر در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان داده شد که حتی افرادی که از سایر کشورها بودند و همکاران ما از آنها تست گرفتند تا زمانی که جواب تست منفی آنها داده نشده است اجازه خروج از کشتی را نداشته و رویداد برای آنها صادر نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اتباع خارجی تست پی سی آر مرزهای خوزستان ورود مسافران خارجی تست منفی پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین

با حضور طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین فینال رقابت‌های جام رمضان اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین  برگزار گردید .

این رقابت‌ها که با حضور ۱۰ تیم و برگزاری ۲۴ مسابقه در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده بود با برگزاری مسابقه فینال و رده‌بندی تیم‌های برتر خود را شناخت .

در فینال این رقابت‌ها که با حضور دکتر طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در سالن ناحیه شهری چوبیندر برگزار شد تیم سفیر قزوین موفق شد با غلبه بر تیم اتحاد به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

تیم اتحاد نیز دوم شد و تیم سفیر جوانان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.

در حاشیه این مسابقات طریقی از برگزاری منظم و منضبط این  مسابقات تقدیر و تشکر کرد و گفت رسیدگی به امورات فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجرین خارجی در در اولویت امور این اداره کل می‌باشد.

در پایان مراسم اهدای کاپ و جوایز قهرمانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است