Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران روزنامه رای الیوم، در سرمقاله خود به قلم عبدالبارى عطوان سردبیر روزنامه نوشت:این روزها سوالاتی در میان دولت های اروپایی به صورت فوری مطرح می شود...اولا: تحقیق در مورد تاریخ احتمالی حمله روسیه به اوکراین، ثانیا: کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا به اروپا در صورت وقوع این جنگ  ثالثا اوکراین پس از پایان آن از نظر جغرافیایی و سیاسی چگونه خواهد بود؟

این سؤالات ممکن است فرضی باشد، اما بر اساس گزارش ها روسیه حدود 175هزار سرباز و صدها خودروی زرهی را در مرز شمالی اوکراین مستقر کرده است، بر اساس گزارش واشنگتن پست، این موضوع نگرانی اروپا را تا حد زیادى افزایش داده است، اداره اطلاعات نظامی اوکراین کاملاً متقاعد شده است که حمله روسیه ممکن است اواخر ماه ژانویه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسیج روسیه در پاسخ به "ازدحام" در آبهاى دریای سیاه توسط کشتی های جنگی بریتانیایی و آمریکایی انجام شد که به عنوان "دریاچه روسیه" شناخته می شود اقدامی که خشم ولادیمیر پوتین را برانگیخت، چرا که پوتین  آن را تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و چالشی برای کشورش می‌داند.

 

روسیه: استقرار نیروها کاملا طبیعی و قانونی است

 

رهبران روسیه می گویند این استقرار نیروهایی که مطبوعات غربی از آنها صحبت می کنند، کاملا طبیعی و قانونی است که در داخل خاک روسیه صورت گرفته است، اما توضیحات دیگری وجود دارد که تأیید می کند که این کار به عنوان یک کارت فشار بر آمریکا و اروپا قبل از نشست تلویزیونی است که  در چند روز آینده  قرار است بین روسای جمهور روسیه (پوتین) و بایدن آمریکایی برای گفتگو در مورد وضعیت اوکراین برگزار شود.

 

بایدن تلاش می کند تا آرام شود

تحریم ها جلوی پیشرفت ایران را نگرفت، آیا در بازدارندگی روسیه، به عنوان کشور بزرگ موفق خواهند بود؟

 

بایدن تلاش می کند تا آرام شود، زیرا پس از شکست افغانستان، این روزها تمرکزش روی شرق آسیا، و تشدید تنش در آن به دلیل نیات چینی ها برای بازگرداندن تایوان به آغوش کشور مادر،و تسلط چین بر منطقه است. بنابراین، بایدن هر آنچه می تواند باید به اوکراین و کشورهای اروپایی که از آن حمایت می کنند، ارائه دهد، سند تحریم های اقتصادی علیه روسیه را تکان می دهد، این تحریم ها جلوی پیشرفت ایران را نگرفت، آیا در بازدارندگی روسیه، به عنوان کشور بزرگ موفق خواهند بود؟

رهبران اروپایی نگران هستند که سناریوی گرجستان در شرق اوکراین یا هر نهاد اقامتی، یا کشورهای جدید تحت نفوذ روسیه، تکرار شود، در شمال گرجستان، روسیه دو ایالت ایجاد کرد، اولی آبخازیا و دومی اوستیا است، به این دلیل که تعداد زیادی از شهروندان روسیه در آن حضور دارند، در صورت حمله، بخش بزرگی از شرق اوکراین به همین دلیل، یعنی حضور بخش زیادی از جمعیت روسی الاصل در آنجا، جدا شود.

 

مقامات اروپایی هرگز از تهدیدها و مانورهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران صحبت نمی کنند، این در حالی است  که آنها در مورد خطرات تجمع روسیه در مرزهای جنوبی اغراق می کنند.

 

آنچه این سناریو را محتمل می کند این است که روسیه شبه جزیره کریمه را به حاکمیت خود باز می گرداند و آن را به طور کامل از اوکراین جدا می کند تا پاسخی اولیه به قصد دولت خود (اوکراین) برای ترک چتر نفوذ روسیه باشد،همانند پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو، همانطور که کشورهای بالتیک انجام دادند.

این روزها مطبوعات روسیه مملو از مقالات انتقادی است که به طور مفصل از دوگانگی سیاست های اروپا در پرونده اوکراین صحبت می کنند، تمرکز بر این واقعیت است که مقامات اروپایی هرگز از تهدیدها و مانورهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران صحبت نمی کنند، این در حالی است  که آنها در مورد خطرات تجمع روسیه در مرزهای جنوبی اغراق می کنند.

اروپا در حال حاضر بر روی اجلاس مجازی بایدن و پوتین که برای یافتن راه حل برای بحران اوکراین است حساب باز کرده است اجلاسى که تاریخ آن هنوز مشخص نشده است، اما این شرط بندی یا حساب باز کردن ممکن است نادرست باشد، زیرا به نظر می رسد روسیه تصمیم  خود را برای حمله به اوکراین گرفته است، و با توجه به نظرات بسیاری از ناظران متخصص در این درگیری زمان آن تنظیم شده است، چیزی جز اجرا باقی نمانده است،  مگر اینکه بایدن پس از پیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو و گسترش ائتلاف به شرق، ضمانت هایی ارائه دهد و حتی این امتیاز ممکن است برای جلوگیری از جنگ کافی نباشد.

سال آینده ممکن است شاهد دو رویداد مهم استراتژیک باشد، اولی بازگشت تایوان به چین، دومی جدایی شرق اوکراین از غرب آن و ایجاد یک نظام جدید روسی در آن است، کارى که ناتو و غرب را ،  قبل از گزینه مداخله نظامی علیه روس ها و چینی ها با هم یا به تنهایی یا نوشیدن جام زهر و پذیرش شکست به طور کلی در آن قرار خواهد داد این واقعیت جدید بین المللی است

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ولادیمیر پوتین جو بایدن اوکراین جنگ اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه در حساب کاربری خود ضمن اعلام گفتگوی تلفنی با جو بایدن از تصویب کمک های جدید واشنگتن به کی یف تشکر کرد و گفت که رییس جمهور آمریکا به او اطمینان داد که کمک های نظامی بسرعت در اختیار کی یف قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا از "خبرگزاری فرانسه", زلنسکی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: پس از تصویب لایحه جدید در مجلس نمایندگان آمریکا، من با جو بایدن رییس جمهور آمریکا صحبت کردم و او به من اطمینان داد که به محض تصویب این لایحه در سنا، فوراً آن را امضا خواهد کرد. من از حمایت بی دریغ بایدن از اوکراین قدردانی می کنم.

کاخ سفید با اعلام گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور اوکراین و آمریکا گفت که بایدن اعلام کرد که دولت او به محض تصویب الحاقیه امنیت ملی توسط سنا و امضای آن به قانون، به سرعت بسته های کمک امنیتی قابل توجهی را برای رفع نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد و دفاع هوایی ارائه خواهد کرد.

بایدن همچنین تاکید کرد که کمک های اقتصادی آمریکا به حفظ ثبات مالی، بازسازی زیرساخت های حیاتی پس از حملات روسیه و حمایت از اصلاحات در حالی که اوکراین در مسیر ادغام یورو-آتلانتیک پیش می رود، کمک خواهد کرد.

کنگره آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کردند که این امر می‌تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا به موفقیت‌های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی مسکو را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است