Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدتی است بیماران دیابتی در بیرجند از این داروخانه به آن داروخانه به دنبال قرص نیوبت ۱ و گلی کلارید ۸۰ هستند که با پیگیری خبرنگار تسنیم مسئولان وعده رفع این مشکل را در آینده نزدیک دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، حکایت کمبود برخی از داروهای بیماران دبابتی‌ها  در برخی از  داروخانه‌های بیرجند برای مردم مشکل ساز شده و شهروندان  از نبود برخی داروهای مورد نیاز از جمله قرص نیوبت 1 و گلی کلازید 80 گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پرس و جوی بیشتر راهی چند داروخانه سطح شهر شدیم، یکی از شهروندان که بانویی 55 ساله است در حالی که نسخه پزشک در دست دارد از این داروخانه به آن داروخانه به دنبال نوع خاصی از قرص برای درمان دبابت است.

این شهروند که از کمبود قرص نیوبت 1 گلایه دارد به خبرنگار ما گفت: دکتر در نسخه‌ام قرص نیوبت 1 تجویز کرده اما از صبح به چند داروخانه مراجعه کردم و موفق به گرفتن نسخه نشده‌ام.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تقریبا در هیچ یک از داروخانه‌های بیرجند این قرص یافت نمی‌شود و بیماران دیابتی نیز در حالی باید داروخانه‌های مملو از جمعیت و شلوغ  را بگردند که  ممکن است کرونا، گریبانگیرشان شود.

دیگر شهروند بیرجندی نیز بیان کرد: اگر به موقع این دارو را دریافت نکنیم بدون شک دچار مشکل خواهم شد.

وی گفت:  برای خریدن چند بسته قرص نیوبت 1 و گلی کلازید 80 به چندین داروخانه مراجعه کردم  اما متاسفانه نتوانستهم داروی مورد نیاز خود را پیدا کنم.

یکی از مسئولان داروخانه‌ای در بیرجند نیز از کمبود برخی از داروهای بیماران دیابتی خبر داد و گفت: روزی نیست که شاهد حضور مردم و تقاضا برای داروهای مختلف از جمله قرص نیوبت نباشیم.

کمبود دارو در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارداستاندار کهگیلویه و بویراحمد: کمبود داروی کرونا داریممیزگرد| پشت‌پرده ادعای وزیر سابق بهداشت درباره صرفه‌جویی چند میلیون دلاری در حوزه دارو/ ارز دولتی چگونه باعث بروز کمبود دارو شد؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در تایید کمبود برخی قرص‌های بیماران دیابتی از جمله نیوبت 1 و گلی کلازید 80 گفت: کمبود نیوبت 1 از مدتی قبل است و این کمبود به سازمان غذا و دارو هم گزارش شده است هر چند اخیرا یکی از شرکت های دارویی اعلام موجودی کرده که امیدواریم کم کم این مشکل برطرف شود.

آهنی ادامه داد: همشهریان می‌توانند با شماره گیری سامانه 190 نسبت به اعلام موجودی دارویی، راهنمایی و مشاوره و یا آدرس داروخانه‌هایی که داروی مد نظر را دارند مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال رفع مشکل کمبود قرص ‌های نیوبت 1 و گلی کلازید 80 هستیم گفت: امید است به مرور زمان این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/254/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر