Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در شبکه‌های اجتماعی مطلبی با عنوان ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی منتشر شده است در این مطلب نامه‌ای از طرف دادسرای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خطاب به اتحادیه صنف فروشندگان و توزیع کنندگان جراید مشهد منتشر شده است که تصویر این نامه در زیر آورده می‌شود:

انتشار این نامه باعث شد با محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد تماس بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ گفت: ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های مطبوعاتی قبلا نیز ابلاغ شده بود و ابلاغیه این نامه باعث شد در جلساتی که داشتیم خواستار این باشیم که اقلام دیگری به جای سیگار برای فروش در دکه‌های مطبوعاتی جایگزین شود.

او گفت: ۲۰۰ دکه مطبوعاتی در مشهد فعال است و گردانندگان این دکه‌ها معمولا از قشر آسیب پذیری هستند. حذف فروش سیگار در دکه‌ها باعث می‌شود که درآمد این دکه‌ها کمتر شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: از بین دکه‌های فعال در مشهد فقط ۱۰ دکه به لحاظ مکانی در محل‌های پررفت و آمد مستقر هستند و فروش خوبی دارند باقی دکه‌ها از فروش چندان خوبی برخوردار نیستند؛ بنابراین باید شرایط آن‌ها را نیز در نظر بگیریم.

قوانین فروش سیگار

محمود بنا نژاد گفت: فروش سیگار در اصناف قوانینی دارد. در حال حاضر سوپر مارکت‌هایی که مجوز فروش سیگار از اصناف را دارند، مجاز به فروش سیگار هستند.

او گفت: فروش سیگار نیز در سوپرمارکت‌های مجاز قوانینی دارد. ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی، اجتناب از فروش سیگار به افراد زیر هجده سال بخشی از قوانین فروش سیگار است.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: همچنین اصناف به سوپرمارکت‌هایی مجوز فروش سیگار می‌دهد که در نزدیکی مدرسه نباشند.

بنانژاد گفت: به دلیل تخلف‌های زیاد در حوزه فروش سیگار در بین اصناف گشت‌هایی بازرسی فعال کرده ایم که نظارت بیشتری بر فروش سیگار در سوپرمارکت‌ها داشته باشند.


انتهای پیام//م. م.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوانین فروش سیگار فروش سیگار در دکه ها دکه های مطبوعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)

منبع: کانال تلگرام خلاقیت، بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • فروش نخی سیگار، ممنوع