Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به اجرای طرح ضربتی برخورد با رانندگان متخلف در استان گفت: گواهینامه ۴۸ راننده متخلف در ایلام ضبط شد

سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار درگفتگو با برنا اظهار کرد : در اجرای طرح ضربتی برخورد با رانندگان متخلف گواهینامه رانندگی ۴۸ راننده متخلف ضبط و از رانندگی آنان جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به حد نصاب رسیدن نمره منفی، استعمال مواد مخدر و همچنین ارتکاب تخلفات حادثه ساز از جمله دلایل ضبط این تعداد گواهینامه رانندگی است.

رئیس پلیس راه ایلام بیان کرد: گواهینامه رانندگان متخلف به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود و پس از طی مدت محرومیت و سیر مراحل قانونی به آن‌ها تحویل می‌شود.

سرهنگ کهزادی اضافه کرد: ما معتقدیم که تنها یک درصد از رانندگان قانون گریز هستند و پلیس تمام توان و امکانات خود را برای برخورد با این دسته از رانندگان بکار می‌گیرد و اجازه نخواهد داد که آن‌ها با تخلفات خود امنیت جاده‌ها را به خطر انداخته و باعث اختلال در نظم ترافیکی شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد مخدر پلیس راه قانون ایلام راه پلیس رانندگان متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!

رئیس پلیس راهور فراجا گفت که بر خلاف باور رایج غلط در نوروز ۱۴۰۳ سهم کسانی که کمتر از یک سال از گواهینامه آنها می‌گذرد در وقوع تصادفات صفر درصد بوده است. همچنین تنها چهار درصد از تصادفات به خاطر رانندگانی است که بین یک تا دو سال از گواهینامه آنها می‌گذرد و این یعنی ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته است.

سردار سید تیمور حسینی درباره فعالیت پلیس راهنمایی رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز شد، اما به عبارت بهتر می‌توان گفت که فعالیت ویژه ما در خصوص سفر‌ها از ابتدای ماه رمضان آغاز شد و تا پایان تعطیلات عید فطر و بازگشت مسافران ادامه داشت. می‌توانم بگویم که همکاران من در پلیس راهور به مدت یک ماه درگیر ماموریت سفر‌های جاده‌ای بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص آمار بالای تلفات در تصادفات نیز گفت: موضوع تصادف یک موضوع تک مولفه‌ای نیست و مسائل بسیاری در آن دست دارند. در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان گفت سه عامل راه، وسیله نقلیه و انسان در وقوع تصادف نقش دارند. تصادف از منظر حادث شدن بیشتر به عامل انسانی بستگی دارد. در طول سال ۱۴۰۲ و طرح نوروزی حدود ۹۱ درصد از تصادفات به دلیل عامل انسانی بوده است. متاسفانه در نوروز امسال نیز عامل انسانی ۹۲ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:، اما نباید فراموش کنیم که وسایل نقلیه و راه بیش از هر چیز در نتیجه و آثار تصادف نقش دارند؛ به این صورت که زمانی که خطای انسانی منجر به تصادف می‌شود، شرایط و استاندارد‌های راه می‌تواند این خطا را جبران کند و به این مسئله بخشنده بودن راه می‌گویند. وسایل نقلیه نیز در اثر تصادف نقش دارند؛ به این مسئله که سامانه‌های ایمنی خودرو می‌توانند از جان راننده و سرنشینان محافظت کنند. در نتیجه سهم انسانی تنها در وقوع تصادفات بسیار بالا است.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره مجازات تخلفات رانندگی نیز گفت: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال ۹۰ اجرا شد؛ در این قانون قانونگذار به دولت اجازه داد تا هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم بازنگری انجام دهند. امسال قصد بازنگری پس از هفت سال وجود دارد که نیازی به مصوبه مجدد مجلس ندارد. نگاه ما در این موضوع به گونه‌ای است که قصد داریم رفتار‌های انسانی را اصلاح و در واقع از وقوع تصادفات مرگبار جلوگیری کنیم.

حسینی درباره آمار تصادفات نیز گفت: ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۴۹ هزار فقره تصادف منجر به جرح و فوت داشتیم که در اثر آن ۴۳۵ هزار نفر مصدوم شده یا جان باختند. ما خواستیم ببینیم خودرو‌های ما چقدر توانسته‌اند پس از تصادف از جان شهروندان حفاظت کنند؛ این آمار بسیار مهم است چرا که امروز یکی از مسائل جدی ما توجه ویژه به استحکام بدنه در ایمنی خودرو‌های ما است. ما باید بدانیم که پس از وقوع تصادف نیاز به ایمنی در خودرو‌ها داریم تا آمار فوتی و جرح کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که ما با آن در تعطیلات و شرایط خاص مواجه هستیم تاثیر رانندگان بومی و غیر بومی در تصادفات است؛ رانندگان غیربومی همان مسافران ما هستند که به هرجایی از کشور رفته‌اند. یکی از دلایل اصلی تصادف اعتماد به نفس بالای رانندگان بومی نسبت به محیط است. به همین دلیل نیز تعداد رانندگان بومی مقصر معمولا بیشتر از دیگر گروه است. در موضوع سوانح رانندگی در ایام خاص نیاز به تقسیم‌بندی مناسبی هستیم تا بدانیم جمع‌بندی و نتیجه‌گیری بهتری دست پیدا کنیم.

 رئیس پلیس راهور فراجا درباره نقش رانندگان جدید در وقوع تصادفات گفت: معمولا ایراد می‌گیرند که، چون آموزش‌ها کیفی نیستند، رانندگان جدید بیشتر تصادف می‌کنند، اما آمار نشان می‌دهد که اینطور نیست. طبق آمار ارائه شده در نوروز ۱۴۰۳ سهم کسانی که کمتر از یک سال از گواهینامه آنها می‌گذرد در وقوع تصادفات صفر درصد است. همچنین تنها چهار درصد از تصادفات به خاطر رانندگانی است که دو سال از گواهینامه آنها می‌گذرد. این یعنی ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال است که رانندگی کرده‌اند.

وی افزود: موضوعات بسیاری از جمله روانشناختی، اجتماعی یا حتی اقتصادی می‌توانند در تصادفات تاثیرگذار باشند و ما باید با دقتی بیشتر تحلیل‌ها را انجام دهیم. متاسفانه بسیاری از تصادفات برای سنینی رخ می‌دهد که برای کشور به عنوان جوان شناخته می‌شوند. متاسفانه از ۲۰ الی ۵۰ ساله‌ها ۷۰ درصد از قربانی‌ها را شکل می‌دهند.

حسینی همچنین گفت: متاسفانه ۵۲ درصد از افراد پس از تصادف شدید در محل فوت می‌کنند و پس از آن شش درصد در مسیر جان خود را از دست می‌دهند و در نهایت ۴۲ درصد از افراد در مراکز درمانی فوت می‌کنند. این یعنی ما باید تمرکز ویژه‌ای به تصادفات و مراکز درمانی داشته باشیم. ما از وزارت بهداشت و دولت انتظار داریم که به این شرایط رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • برخورد باتخلفات رانندگان درنبستن کمربند ایمنی درسیستان وبلوچستان
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته
  • نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف/ نوگواهینامه‌ها نقش کمتری در تصادفات دارند
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی 1403 اعلام شد / سن گواهینامه کم شد ؟ + جزئیات مهم
  • اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگان در نبستن کمربند ایمنی