Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل امور روستایی استان کردستان از اجرای برنامه آموزشی مجازی کارکنان دهیاری و شوراهای روستایی خبر داد.

راغب الفت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری به ویژه در شش ماهه دوم سال، برنامه‌هایی آموزشی برای دهیاران و شوراهای روستایی به ویژه اعضای شورای دوره ششم ترتیب داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۱۱ دهیار در استان فعال است؛ عنوان کرد: در حال حاضر مجموع اعضای شورای اسلامی روستایی استان شامل ۴ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر افراد جدیدی هستند که در دوره ششم انتخاب شده‌اند؛ این کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی دهیارها با قوانین و مقررات محیط زیست، مباحث مالی، مدیریت بحران، کارآفرینی و نوآوری است که تاکنون چهار کارگاه برگزار و مابقی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفت به مجازی بودن کارگاه‌های آموزشی اشاره و اضافه کرد: یکی از فواید مثبت کلاس‌های آموزشی مجازی، توزیع عدالت آموزشی برای همه دهیاران و شوراهای استان است.

به گفته وی، در این کارگاه‌های آموزشی با در نظر گرفتن کیفیت، از مراکز آموزشی معتبری همچون دانشگاه کردستان، پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان و اساتید مجربی  استفاده شده است که دهیاران و اعضای شورای بخش و روستا می‌توانند با صرف کمترین هزینه از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور روستایی استان کردستان بیان کرد: یکی از تاثیرات کارگاه‌های آموزشی سوق دادن دهیاران به سمت تامین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و ارائه خدمات بیشتر به مردم  است و از آنجایی که اعتبارات دولتی کفاف پروژه‌ دهیاری‌ها را نخواهد داد به ناچار برای خدمات‌رسانی بهتر لازم است این درآمدها را از راه‌ها و کانال‌های دیگری تامین کنند.

راغب الفت خاطرنشان کرد: برای تقویت دهیاری‌ها و شوراها نیاز است که این افراد نحوه درآمدزایی برای دهیاری‌ها، نحوه اشتغال مردم روستا و نحوه کارآفرینی در روستاها را آموزش ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد

اشکان جعفرکریمی فوق افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌ منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی همچنین یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار و در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس