Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشوربر ضرورت تشکیل شبکه دانشجویی تاکید کرد.

مهدی عباسی در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی لرستان، اظهار کرد: ما یاد گرفته‌ایم در شرایط سخت کار کنیم، چراکه هیچکس جلوی ما فرش قرمز پهن نمی‌کند.

وی ادامه داد: امکانات در کشور به ویژه در سال‌های اخیر خیلی کم بوده و آن چیزی هم که بوده عادلانه توزیع نمی‌شده، بنابراین هرکدام از ما باید بپذیریم که در این شرایط سخت قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با اشاره به این‌که برای کمک به تولید اپلیکشن داروهای گیاهی اعلام آمادگی می‌کنیم، عنوان کرد: ما همه مشکلات و سختی‌ها را داریم و وظیفه ماست که به شما کمک کنیم تا مقداری از سختی‌های کارتان کمتر شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور، بیان کرد: امکانات جهاد دانشگاهی در مجموعه واحدهای سراسر کشور کم نیست، مشکل این است که هنوز شبکه دانشجویی شکل نگرفته است و تمام تلاش ما این است که این شبکه را شکل دهیم که اگر موفق شویم امکانات زیادی در داخل مجموعه وجود دارد که ممکن است دیگر برای انجام امور نیازی به مراجعه به بیرون وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان دانشجویان این است که سختی‌های کارها و طرح‌های دانشجویی را مقداری کمتر کرده و کمک کنیم که این ایده‌ها و طرح‌ها به مرحله اجرا نزدیک‌تر شود.

عباسی بیان کرد: با بروز کرونا خیلی از کانون‌های دانشجویی داخل و خارج از جهاد دانشگاهی تعطیل شد که این شرایط اجتناب‌ناپذیر بوده است، ما امیدواریم با حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در این فضا بهتر شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: در بحث انتقال آب به اصفهان باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست جهاد دانشگاهی که به مرکز فعالیت‌های محیط زیستی دانشجویان تبدیل شده، هفت نشست تخصصی در حوزه آب برگزار کردند، یک نشست در رابطه با زاینده رود نیز برگزار شد.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از برگزاری برنامه اجرای پویش‌های دانشجویی در این زمینه است، یعنی باید جامعه دانشجویی را نسبت به این مسائل حساس کنیم، چراکه طبیعتاً آن‌ها می‌توانند جامعه را نسبت به این موضوعات حساس کنند.

عباسی با اشاره به این‌که یکی‌از وظایف اصلی سازمان دانشجویان، شناسایی استعدادها و کمک به توانمندسازی دانشجویان و تقویت و شکوفایی این استعدادهاست، تصریح کرد: لازم است نگاهمان را در رابطه با حضور دانشجویان در سازمان و فعالیت آن‌ها به روز کنیم، برخی از انتقادات به جا است اما تمام احتیاجات ما مالی نیست، بخش عمده این است که بپذیریم کارهایی را می‌توانیم انجام داده یا حداقل پیگیری کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد فرادانشگاهی است، عنوان کرد: تنها جایی که این پتانسیل را دارد که این ارتباط را ایجاد و تقویت کند سازمان دانشجویان است و قالب آن بحث شبکه دانشجویی در قالب کانون‌ها و باشگاه‌های دانشجویی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان دانشجويان پویش های دانشجویی مهدی عباسی جهاد دانشگاهی سازمان دانشجویان شبکه دانشجویی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به خوزستان ، به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیاز‌های اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشور‌های اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشور‌های اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشور‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است، زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیرو‌ها دستوراتی می‌دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان