Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در طرقبه شاندیز آغاز شده است؛ در این طرح که حدود یک ماه می‌باشد جمعیت دام سنگین روستایی شهرستان که حدود ۱۳۰۰ رأس می‌باشد علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

او گفت: علایم این بیماری ویروسی تب بالا، کاهش شدید تولید شیر، افسردگی شدید، تشکیل وزیکول و زخم در مخاط دهان، زبان و بالشتک دندانی و همچنین ناحیه تاج سم و فضای بین انگشتی می‌باشد که به دنبال آن لنگش و کاهش اشتها در دام بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد تلفات در دام سنگین بالا نیست وعلت عمده تلفات در گوساله‌ها و بره‌ها؛ التهاب عضله قلب و بروز آریتمی‌های قلبی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: بایستی قبل از مایه کوبی از سلامت دام اطمینان پیدا کرد و در دام‌هایی که برای اولین بار واکسن تب برفکی تزریق می‌شود تزریق مجدد آن بعد از سه تا چهار هفته ضروریست و هر شش ماه یکبار تجدید گردد، ولی در شرایط اپیدمی هر ۴ ماه یکبار توصیه می‌شود

قدرتی گفت: از دامداران درخواست دارم تا در زمان اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی، از هرگونه حمل و نقل دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحد‌ها خودداری شود و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی اقدام کنند.

انتهای پیام//م. ذ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام تب برفکی طرقبه شاندیز دام سنگین تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) که اسفند ماه ۱۴۰۲ اجرا شد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور ۵.۴۶ میلیون است که شامل ۱.۶۵ میلیون رأس دام اصیل، ۲.۳۴ میلیون رأس دام آمیخته و ۱.۴۷ میلیون رأس دام بومی است.

در زمستان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌ها در حال پروار بودند و ۳۸۸ هزار رأس گوساله متولد شد.

مقدار تولید شیر گاو در همین مدت، بیش از ۲.۲ میلیون تن برآورد شد.

کد خبر 6081369

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر