Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:08:41 GMT

طالبان: متخلفان از دستور عفو عمومی مجازات می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۰۵۳

طالبان: متخلفان از دستور عفو عمومی مجازات می‌شوند

وزارت خارجه طالبان با تاکید بر اینکه آن‌ها بر اجرای دستور عفو عمومی متعهد هستند، تصریح کرد که متخلفان این دستور مجازات خواهند شد.

به گزارش مشرق، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای طالبان نسبت به اجرای فرمان عفو عمومی متعهد هستند و کارمندان و کارکنان دولت سابق افغانستان به علت مخالفت با طالبان در گذشته، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش طالبان به ادعای قتل نیروهای امنیتی سابق

وی همچنین تصریح کرد: «درصورتی که هریک از اعضای امارت اسلامی از فرمان عفو سرپیچی کند، با او برخورد قانونی صورت می‌گیرد و مجازات می‌شود».

بلخی با اظهار اینکه گزارش‌ها درباره بدرفتاری با نیروهای نظامی و کارمندان دولت سابق افغانستان بطور جدی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند، تاکید کرد که «شایعات بدون اثبات قابل اعتبار نیستند».

پیش از این دیدبان حقوق بشر در گزارشی نوشته بود که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی دولت سابق این کشور در چهار ولایت غزنی، قندهار، هلمند و قندوز براساس حکم دادگاه‌های صحرایی کشته شده‌اند و یا از سرنوشت آن‌ها خبری نیست.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ۲۰ کشور دیگر در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند «اقدامات ادعا شده نقض جدید حقوق بشر است و با عفو عمومی اعلام شده از سوی طالبان در تضاد می‌باشد».

«انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان در واکنش به این بیانیه گفته بود: «هیچ شواهدی در این مورد وجود ندارد، در نشست‌های بزرگ بین‌المللی باید مسئولانه و با اسناد صحبت شود، نه بر اساس شایعات و تبلیغات».

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو طالبان حقوق بشر افغانستان آمریکا عفو عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه

وزارت خارجه طالبان از تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرد.

این وزارت از شورای امنیت خواست هر چه سریع‌تر این آتش‌بس را تضمین کند تا از فاجعه جاری در آنجا جلوگیری شود.

این وزارت همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای تاثیرگذار خواست تا در کنار قطعنامه‌ها، گام‌های عملی برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی‌ها بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • داعش سرکوب شده است
  • توزیع بیش از ۳ میلیون شناسنامه الکترونیکی در افغانستان