Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرات تعاونی‌ها در هشت ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش یافت.

غلامرضا اشرفی، امروز دوشنبه ۱۴ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: از ابتدای امسال هفت میلیون و  ۳۵۱ هزار دلار توسط تعاونی‌های استان صادرات انجام شد که این رقم در ۸ ماهه پارسال معادل پنج میلیون و  ۳۵۲ هزار دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: از ابتدای امسال، ۲۲ تعاونی در استان محصولات خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادرات کرده‌اند.

به گفته وی این محصولات بیشتر شامل سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی (زعفران، زرشک، بادام، زیره وعناب)، عسل، فرش و صنایع دستی و ... به کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، کانادا، حوزه خلیج فارس (عمان و قطر)، مالزی، پاکستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح نقش تعاونی‌ها در صادرات گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بهترین بنگاه‌های اقتصادی می تواند تاب آوری بسیار خوبی در شرایط تحریم داشته باشند، که در کشور از دیرباز فعالیت خود را شروع کرده‌اند که بر اساس اسناد بالا دستی باید سهم آن‌ها از تولید ناخالص داخلی کشور به بیش از ۲۵ درصد برسد.

وی یادآور شد: تعاونی‌ها یکی از بخش‌های فعال حوزه اقتصاد کشور است که سهمی حدود ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی دارند؛ از این رو تسهیل و رفع موانع صادرات بخش تعاونی میتواند به افزایش اشتغالزایی مستقیم کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صادرات تعاوني وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲