Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:41:05 GMT

یونی سواپ، اسب تک‌شاخ دنیای رمزارزها چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۲۲۴

یونی سواپ، اسب تک‌شاخ دنیای رمزارزها چیست؟

همه ما می‌دانیم که خریدوفروش رمز ارزها بدون وجود صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر نیست. چرا که معاملات باید در یک پلتفرم امن انجام شوند. اما صرافی‌هایی که امروزه در دنیا به عنوان صرافی‌های بزرگ و شناخته شده فعالیت می‌کنند، اغلب متمرکز هستند. بدین معنی که کلید خصوصی دارایی کاربران در اختیار صرافی بوده و در صورت هک شدن صرافی دارایی کاربران نیز به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که بسیاری از صرافی‌ها برای این منظور تمهیداتی اندیشیده و بخش اعظم دارایی کاربران را در کیف پول‌های سخت افزاری و چند امضایی نگهداری می‌کنند تا از دسترس هکرها ایمن باشند، اما بحث متمرکز بودن به همین جا ختم نمی‌شود.

صرافی‌های بزرگ رمزارز مثل بایننس برای اینکه بتوانند مجوزهای قانونی را از نهادهای مربوطه دریافت کنند، محدودیت‌های زیادی را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند. از این رو، کشورهایی که تحریم هستند یا به هر نوعی قوانینی برای ارزهای دیجیتال ندارند مجاز به استفاده از خدمات این صرافی‌ها نیستند. بدین ترتیب، این موضوع در تضاد با رسالت دنیای رمز ارزها مبنی بر غیرمتمرکز بودن و ایجاد عدالت در دنیای امور مالی است. همین جا بود که لزوم ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند یونی سواپ ایجاد شد.

صرافی غیرمتمرکز رمزارز به چه معناست؟

همچنین، گهگاه اخباری در مورد دستکاری قیمت در صرافی‌های بزرگ متمرکز را می‌شنویم که همه اینها ناشی از تمرکز و کنترل قیمت‌ها و دارایی‌ها توسط یک نهاد متمرکز است. این مسائل و مشکلات باعث شد تا ایده صرافی‌های غیرمتمرکز توسعه پیدا کند. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) پلتفرم‌هایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند که توسط هیچ نهاد یا شخصی کنترل نشده و بر اساس قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند.

در این صرافی‌ها نیازی به ثبت نام و احراز هویت (KYC) نبوده و تنها کافی‌ست تا کاربران کیف پول خود را به استخر نقدینگی متصل کنند. در این صرافی‌ها دارایی کاربران به صرافی منتقل نشده و خبری از هک شدن حساب صرافی نیست. همچنین، در صرافی‌های غیرمتمرکز امکان مسدود شدن حساب کاربران وجود ندارد. این نوع صرافی‌ها کاملا ًمستقل بوده و از آنجایی که بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند تابع قوانین هیچ کشور خاصی نیستند.

یونی سواپ، اسب تک‌شاخ دنیای رمزارزها

یونی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز است که در سال 2018 روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد. از این رو، یونی سواپ برای مبادله توکن‌های erc-20 به کار می‌رود که البته تعداد آنها کم هم نیست. چرا که بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای بلاکچین اختصاصی نبوده و روی بلاکچین اتریوم فعال هستند. با یونی سواپ می‌توانید ‌تنها با داشتن یک کیف پول اتریوم به مبادله توکن‌ها بپردازید. بدون اینکه نیازی به دخالت یک بخش مرکزی داشته باشید. با وجود محدودیت‌های موجود در یونی سواپ، این فناوری شامل مفاهیم هیجان انگیزی برای آینده مبادله توکن‌ها است. طبق آخرین گزارش‌ها، یونی سواپ اکنون چهارمین موسسه مالی غیرمتمرکز (دیفای) برتر در دنیا بوده و ارزش دارایی‌های قفل شده در آن به بیش از ۳ میلیارد دلار می‌رسد. بی‌جهت نیست که تقاضا برای خرید یونی سواپ رشد چشمگیری داشته است.

مزایا و معایب یونی سواپ

در یونی سواپ هیچ نهاد یا شخص ثالثی کنترل تراکنش‌ها را به عهده ندارد، بلکه همه چیز از طریق قرادادهای هوشمند اجرا می‌شود. ارائه‌دهندگان نقدینگی افرادی هستند که توکن‌ها را به صورت حداقل یک ETH و یک توکن erc-20 یا ۲ توکن erc-20 در استخرهای نقدینگی واریز می‌کنند. در مقابل این افراد از کارمزد معاملات انجام شده پاداش دریافت می‌کنند.

صرافی‌های غیرمتمرکز معایبی نیز دارند، از جمله اینکه ممکن است توکنی در این صرافی‌ها عرضه شود که یک پروژه کلاهبرداری باشد. چرا که هیچ نظارتی روی لیست شدن توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز وجود ندارد. از طرفی، کارمزد صرافی یونی سواپ 0.3 درصد است که به صورت اتریوم با توکن‌های erc-20 پرداخت می‌شود. این کارمزد ممکن است برای کاربران عادی زیاد باشد. با این حال، مزایای یونی سواپ بسیار بیشتر از معایب آن است و از این رو در میان کاربران بسیار محبوب است. به ویژه اینکه بسیاری از توکن‌هایی که با رشد قیمت خوبی مواجه می‌شوند، پیش از لیست شدن در صرافی‌های متمرکز در صرافی‌های غیرمتمرکزی همچون یونی سواپ ارائه می‌شوند. بدین ترتیب، صرافی یونی سواپ در میان کاربران از بسیاری جهات بسیار محبوب است.

چگونه در یونی سواپ سرمایه‌گذاری کنیم؟

توکن اختصاصی این صرافی، یونی (UNI) نام دارد. این توکن در سال 2020 عرضه شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و رشد قیمت بسیار خوبی را تجربه کرد. با توجه به آینده صرافی یونی سواپ و توجه تیم توسعه آن به پیشرفت این پلتفرم، توکن یونی نیز آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد. از طرفی، این توکن در صرافی‌های متمرکز نیز لیست شده و به صورت یک ارز دیجیتال خوش آتیه خریدوفروش می‌شود.

اگر به خرید یونی سواپ و سرمایه‌گذاری در این پروژه علاقه دارید می‌توانید از طریق یک صرافی امن داخلی اقدام کنید. کوین نیک مارکت یک پلتفرم معاملاتی بی‌واسطه ارزهای دیجیتال است که در آن قیمت‌ها توسط خریدار و فروشنده تعیین شده و کارمزدها نیز پایین‌تر است. در کوین نیک مارکت می‌توانید با حداقل 100 هزار تومان برای خرید تتر، خرید یونی سواپ و خرید ده‌ها ارز دیجیتال دیگر اقدام کنید.

همچنین، یک کیف پول نیمه گرم و امن نیز در اختیار شما قرار داده می‌شود تا برای نگهداری رمز ارزها استفاده کرده و برای انتقال نیازی به پرداخت کارمزد انتقال شبکه نداشته باشید. ثبت نام و احراز هویت در کوین نیک مارکت در همان روز انجام شده و تیم پشتیبانی آن نیز به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ ارزهای دیجیتال رمز ارز ها رپرتاژ آگهی آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ ارزهای دیجیتال دارایی کاربران صرافی ها کیف پول توکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه  اوسمار لوس ویرا  سرمربی برزیلی پرسپولیس گفت از جنوب برزیل و منطقه ای می آید که ستاره های بسیاری به دنیای فوتبال معرفی کرده است.
اوسمار گفت اگر بخواهد از فوتبالیست‌های مطرح منطفقه خودش نام ببرد می تواند یک تیم ملی برزیل را معرفی کند و تعداد این نفرات زیاد است.

اوسمار به رونالدینیو اعجوبه فوتبال برزیل که بسیاری او را یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال می دانند اشاره کرد و گفت این ستاره هم از منطقه ای که او رشد کرده به دنیای فوتبال معرفی شده است.

اما جالب ترین بخش صحبت‌های اوسمار جایی بود که گفت او کاشف آلیسون بکر دروازه بان تیم ملی برزیل و باشگاه لیورپول بوده است.در واقع اوسمار تاکید کرد او بود که آلیسون را از خانه شان بیرون برد و همراه برادرش فوتبالیست کرد.

آلیسون بکر بعد از حضور در فوتبال اروپا ابتدا در باشگاه آ اس رم ایتالیا درخشید و سپس با انتقالی 70 میلیون پوندی راهی لیورپول شد و با این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

حالا یورگن کلوپ که سرمربی مورد علاقه اوسمار هم هست بخشی از موفقیت‌هایش در لیورپول را باید مرهون نگاه سرمربی پرسپولیس باشد که چنین استعداد بزرگی را کشف کرد و به دنیای فوتبال شناساند.

جالب اینکه جورسی اینیسیو مربی فعلی دروازه بان‌های پرسپولیس هم در تیم زیر 15 سال برزیل مربی آلیسون بکر بوده است.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏