Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:17:31 GMT

سوء‌تغذیۀ سه و نیم میلیون کودک افغان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۲۸۷

سوء‌تغذیۀ سه و نیم میلیون کودک افغان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، صندوق کودکان سازمان ملل ”یونیسف“ اعلام کرد : زمستان امسال حدود سه میلیون و دویست هزار کودک زیر پنج سال افغان با سوء تغذیه روبرو خواهند شد و ممکن است یک میلیون نفر از آن‌ها به سبب فقدان اقدامات فوری و فروپاشی بخش بهداشت و درمان کشور، جان خود را از دست بدهند.

ریما حجازی گزارشگر العربی همراه با پخش تصاویر کودکان و نوزادان بستری در یکی از بیمارستان‌های هرات در افغانستان به یکی از این کودکان به نام زبیر که به شدت دچار ضعف شده بود اشاره کرد و گفت: بیماری و سوء تغذیه جسم وی را لحظه به لحظه ضعیف‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستار بیمارستان هم می‌گوید: زبیر دچار سوء تغذیه شدید شده است و از ناحیه ریه نیز دچار مشکل شده و این مشکل همه بدن وی را تحت تاثیر قرار داده است. وی الآن دچار مسمومیت است، خیلی دیر او را به بیمارستان آورده اند و ممکن است از دست ما کاری ساخته نباشد.
گزارشگر در ادامه افزود: سازمان پزشکان بدون مرز تلاش می‌کند از یکسو کودکانی را که امکان نجات آن‌ها وجود دارد نجات دهد و از سوی دیگر به بهبود مجدد اوضاع بخش بهداشت و درمان افغانستان کمک کند.

گزارشگر گفت: کمبود خدمات در بیمارستان‌های عمومی و قطع حقوق کارکنان آن‌ها در پی توقف کمک‌هایی که کمک کنندگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند عامل اصلی رنج‌ها و مشکلات کودکان افغان و کادر درمانی و سازمان‌های بهداشتی است.

کریستوف گارنیه هماهنگ کننده طرح سازمان پزشکان بدون مرز بر ضرورت آزاد کردن اموال مسدود شده افغانستان برای حمایت از اقتصاد این کشور و جلوگیری از فروپاشی کامل آن تاکید کرد.

گزارشگر ادامه داد: در خارج از بیمارستان‌ها و بخصوص در اردوگاه‌های آوارگان مشکلات دیگری گریبانگیر شهروندان و بخصوص کودکان افغان است که گرسنگی، فقر و بیماری در صدر این مشکلات قرار دارد. برخی افراد برای نجات جان فرزندان خود ناچار به فروش اعضای بدن خود هستند.

یکی از شهروندان می‌گوید: برای فروش کلیه به بیمارستان رفتم. به عواقب این کار هم فکر کردم، ولی چاره‌ای ندارم باید فرزندانم را نجات دهم. مردم چاره‌ای جز فروش کودکان خود ندارند.

گزارشگر در پایان گفت: پس از تحریم‌های بین المللی که علیه حکومت طالبان اعمال شده است و نیز مسدود شدن اموال افغانستان در آمریکا، کودکان افغانستان هزینه سنگینی بابت اوضاع حاکم بر این کشور می‌پردازند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند