Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:29:12 GMT

شناسایی پشه آئدس در 26 محله بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۳۷۴

شناسایی پشه آئدس در 26 محله بندرعباس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،تاکنون پشه آئدس در 26 محله بندرعباس شناسایی شده  و در برخی از این محله نیز تخم گذاری کرده است.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نمونه های از تخم و لارو این پشه نیز از سوی کارشناسان بهداشت محیط جمع آوری و به آزمایشگاه منتقل شده است.

نوروزیان افزود: در 16 محله عملیات سم پاشی و مه پاشی علیه این  پشه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پشه خطر ویروسی ندارد و تاکنون نیز بیمار مشکوکی به مراکز درمانی بندرعباس مراجعه نکرده است، اظهار کرد: در حال حاضر پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تا شعاع یک کیلومتری مکانی که پشه آنجا رویت شده ضدعفونی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: تنها راه مقابله با این حشره سمپاشی محل است و امیدواریم شهروندان با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.

نوروزیان اضافه کرد: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند بشقاب‌های زیر گلدان و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند، گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود نیز محل دیگری برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

پشه‌های آئدس معمولا بر روی مچ پا و آرنج را نیش می‌زنند که قرمزتر و پر خارش‌تر نسبت به سایر پشه‌ها است، افراد در صورت ابتلا به دنگ دچار عوارضی مانند درد شکم، حالت تهوع، تب بالا و فشار خون بالا می‌شوند که باید استراحت و از استامینوفن استفاده کنند و از مصرف داروهایی مانند آسپرین خودداری شود.

 راه‌های مختلفی برای جلوگیری از تکثیر پشه‌ آئدس وجود دارد مانند کم کردن آب‌های راکد، مبارزه بیولوژیک با آن‌ها و استفاده از Deet با غلظت ۲۰ تا ۳۰ درصد در محلول‌ها و پمادها که می‌تواند از گزیدگی جلوگیری کند.

پشه آئدس عامل انتقال ویروس عفونی است که در نهایت بیمار  به تب دنگی  مبتلا می شود و خطر کشندگی دارد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پشه آئدس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی مردم بندرعباس با عملیات «وعده صادق»

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار بندرعباس ظهر امروز بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با حضور در خیابان از حد فاصل مسجد جامع بندرعباس تا میدان انقلاب راهپیمایی کردند.

مردم در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی مبنی بر تشکر از نیروهای مسلح قدردانی کرده و با اقدام غرورآفرین آن‌ها مبنی بر حمله به مواضع رژیم اشغالگر قدس اعلام همبستگی کردند.

کد خبر 6082485

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • اعلام همبستگی مردم بندرعباس با عملیات «وعده صادق»
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی
  • برگزاری رژه روز ارتش در بندرعباس
  • مراسم رژه روز ارتش در زنجان و بندرعباس
  • اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس در یزد اعلام شد