Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بارش‌های اخیر نزولات جوی در جنوب آذربایجان غربی در چند روز گذشته جان تازه‌ای به رودخانه فصلی خلیفان داده و موجب جاری شدن آب در بستر خشک این رودخانه در چنین فصلی از سال شد و مردم را برای مشاهده آب به حاشیه رودخانه کشاند.

جاری شدن آب در این فصل از سال همچنین طراوت و شادابی خاصی را پس از مدت‌ها خشک بودن این رودخانه به محیط زیست این منطقه هدیه داده و کشاورزان را به داشتن سالی پرآب و پرمحصول امیدوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته این رودخانه اغلب در فصل بهار شاهد جاری شدن آب بوده و پرآب شدن آن در این فصل از سال زیبایی آن را چند برابر کرده و موجب خوشحالی مردم این شهر شده است.

رودخانه فصلی بخش خلیفان که از ارتفاعات "زمزیران" مهاباد سرچشمه می‌گیرد، پس از عبور از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

این رودخانه که از کنار شهر خلیفان نیز می‌گذرد بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست خود را آبیاری می‌کند و نقش موثری در توسعه کشاورزی و باغداری منطقه دارد.

کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و پاییز امسال موجب کاهش سطح آب در دریاچه سد مهاباد و سد‌های دیگر منطقه از جمله شهید کاظمی بوکان شده و نگرانی‌هایی را در بین مسئولان بوجود آورده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رودخانه خلیفان محیط زیست زمین های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آبگرفتگی خیابان‌های خرم‌آباد پس از بارندگی‌های شدید (فیلم) سیل و طوفان وحشتناک در چین (فیلم) جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم