Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@23:19:25 GMT

جشنواره استعدادیابی هنری در ساوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۴۶۷۲

جشنواره استعدادیابی هنری در ساوه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حسین محمودی‌فر ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه جشنواره استعدادیابی هنری که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد،گفت: جشنواره استعدادیابی هنری یاقوت‌های سرخ با رقابت شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف کار خود را آغاز کرد. 

وی افزود: فراخوان این جشنواره در زمینه‌های مختلف اعم از بازیگری، خوانندگی، استندآپ کمدی، تردستی، گویندگی، اجرا، تقلید صدا و حرکات خارق العاده در سال گذشته بصورت مجازی بین علاقمندان توزیع و پس از جمع آوری آثار، نفرات برگزیده انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا اجرای این برنامه را به تاخیر انداخت، گفت: این برنامه برای مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود اما در حال حاضر بدلیل پایداری وضعیت کرونا و بهبود شرایط نسبی، شرکت کنندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از آموزش‌های لازم با حضور هیأت داوران و اقشار مختلف مردم آثار خود را اجرا می‌‌کنند.

وی هدف از اجرای این جشنواره را کشف و شناسایی استعدادهای هنری و هدایت آنها به مسیر مورد علاقه عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی افراد مستعد باعث هدایت آنان جهت شرکت در کارگاه‌های آموزشی و ورک شاپ‌ها در انجمن‌های مختلف هنری جهت رشد و اعتلاء روز افزون و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی خواهد شد.

محمودی‌فر افزود: در پایان این جشنواره قرار است به سه نفر برگزیده از طریق رأی هیأت داوران و مردم جوایز نقدی اهداء شود.

به گزارش فارس علاوه بر اجرای برنامه توسط نفرات برگزیده، اجرای نمایش میان پرده، موسیقی و مسابقه از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ جشنواره ساوه سلمان ساوجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر ساله رویدادهای مختلفی در حوزه علم و فناوری برگزار می شود. سال ۱۴۰۲ در ادامه سال‌های پیشین، چند جشنواره مهم فناوری محور در سطح ملی و بین المللی برگزار شد و پژوهشگران حوزه‌های مختلف با ارائه طرح‌های گوناگون طرح‌هایی که نیاز جامعه و صنعت را برطرف می‌کنند نقش آفرینی کردند.

در این گزارش در نظر داریم به رویدادهای مهم علمی بپردازیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

جشنواره شیخ بهایی؛ رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینی

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به عنوان اولین و برترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینی کشور است. این جشنواره تلاش می‌کند با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام بردارد. شناسایی و معرفی واحد‌های فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از اهدف اصلی جشنواره، گامی بلند جهت توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و توان نخبگان کشورمان ایران است.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در اصفهان برگزارشد. در این جشنواره از برگزیدگان بخش طراحان کسب و کار، فن آفرینی و تجاری سازی، بخش خصوصی و مدیریت شهری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی که شرکت دانش بنیان هستند تقدیر به عمل آمد.

در بخش طرح کسب و کار از برگزیدگان سه شرکت با  ارائه طرح‌های کیت‌های ارزیابی سریع باروری مردان با فناوری هوش مصنوعی (مقام نخست)، تولید نسل سوم نامو مکمل معدنی خوارک دام و طیور (مقام دوم) و تولید نانو اکسید نیکل صنعتی (مقام سوم) و در بخش فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری- شرکت‌های نوپا از برگزیدگان سه شرکت با ارائه طرح‌های پایش هوشمند تبلیغات با الگوریتم‌های پردازش سیگنال (مقام اول)، هوشمندسازی مدیریت مصرف در حوزه آب و انرژی (مقام دوم)، نشت‌یاب لیزری مکشی گاز متان (مقام سوم) و در بخش فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری شرکت‌های رشدیافته از برگزیدگان سه شرکت با ارائه طرح‌های نسل جدید سیستم‌های یکپارچه هوشمند تغذیه مخابراتی فضای باز (مقام اول)، تولید و تجاری سازی مونوکلونال آنتی بادی توسیلیزومب (تمزیوا) جهت درمان فاز حاد التهابی کووید ۱۹ (مقاوم دوم) و طراحی و تولید سامانه سوئیچینگ مخابراتی نسل جدید (AVA NGN/IMS) (مقام سوم) تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش برگزیده جایزه فناوری صنعت‌ساز دکتر محمود شیخ زین الدین، طرح طراحی و تولید سازه‌های متحرک قابل گسترش اتوماتیک بیمارستانی و مسکونی مقام نخست را کسب کرد. برگزیدگان بخش جایزه ویژه مدیریت شهری نیز با ارائه طرح‌های سامانه مدیریت و تحلیل داده‌های ترافیکی (رتبه اول)، پکیج‌های نوین تصفیه فاضلاب به صورت پیش ساخته (رتبه دوم)، طراحی و ساخت پد جاذب شیرابه زباله (رتبه سوم مشترک) و طراحی و ساخت سامانه سنجش و پایش موقعیت مکانی آنش نشان‌ها و پاکبانان و مانتورینگ سلامتی آنها (رتبه سوم مشترک) تقدیر شدند.

۵ شرکت نیز با ارائه طرح‌هایی از قبیل تکامل مغزی کودکان به صورت هدفمند و شخصی‌سازی شده، بهینه‌سازی هوشمند مسیریابی (شیپیتو)، تکامل مغزی کودکان به صورت هدفمند و شخصی‌سازی شده، سیستم پایشگر هوشمند مصرف انرژی و سامانه کشف و رشد استعداد، تشخیص و درمان اختلالات کودک و خانواده، جوایز بخش خصوصی را از آن خود کردند.

جایزه مصطفی؛ رویدادی با حضور ۵۷ کشور اسلامی دنیا

مهرماه سال ۱۴۰۲ همزمان با شب میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) با حضور رئیس جمهور و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس کاخ چهل ستون شهر اصفهان میزبان پنجمین دوره جایزه مصطفی بود؛ رویدادی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و دانشمندان برجسته  از ۵۷ کشور اسلامی گردهم می‌آیند.

برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی در سال ۲۰۲۳ دانشمندانی از کشور‌های ایران، ترکیه، مصر، لبنان و کامبوج بودند که در حوزه‌های علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم پایه و مهندسی حائز برتری و دریافت جایزه شدند.

جشنواره رازی؛ رویدادی در زمینه علوم پزشکی

جشنوارهٔ تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی نیز از معتبرترین جشنواره در زمینهٔ علوم پزشکی در ایران است که سالیانه برگزار می‌شود. سوم بهمن سال ۱۴۰۲ بیست و هشتمین از این جشنواره  با حضور رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در مراسم اختتامیه آن از ۱۶ نفر (۴ مخترع برگزیده، ۳ فناور برگزیده، ۶ محقق برگزیده و ۳ محقق جوان برگزیده)، ۳ شرکت برتر (به ترتیب مقام تولید کننده محصولات شیمی درمانی، محصولات گیاهی ضد ویروس، میز تشریح مجازی)، ۴ دانشگاه برتر (به ترتیب مقام، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی لارستان)، سه مرکز رشد توسعه یافته (مرکز رشد فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران)، مرکز رشد در حال توسعه (مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه)، مرکز رشد نوپا (مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، ۱۰ مرکز تحقیقاتی برتر علوم پزشکی، ۴ کمیته تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی برتر، سه نشریه برتر علوم پزشکی فارسی زبان، دو زبانه و انگلیسی زبان، سازمان برتر حامی تحقیقات علوم پزشکی (صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی) و تولیدکنندگان واکسن‌های کووید ۱۹ (کوو ایران برکت، نورا، پاستوکووک، رازی کووپارس، اسپایکوژن و فخراوک) تقدیر به عمل آمد.

جشنواره خوارزمی؛ جشنواره علمی در سطح ملی و بین المللی

جشنواره خوارزمی از معتبر‌ترین جشنواره‌های بین المللی علمی کشور است که همه ساله در دو بخش جوان و بین المللی برگزار می‌شود.

سی و هفتمین دوره این جشنواره هشتم اسفند ۱۴۰۲ در چهار محور اصلی پژوهش‌های بنیادی، طرح‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و فناوری و ابتکار و در ۱۸ گروه تخصصی شامل زیست فناوری، امنیت غذایی، بحران آب و کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع و مدیریت هوشمند فناوری، مواد، متالوژی، نانو فناوری، فناوری اطلاعات، عمران، معماری و شهرسازی، هوافضا، هنر، فناوری‌های شیمیایی، هوش محاسباتی و فناوری کوانتوم، مکانیک، برق و کامپیوتر با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد و در اختتامیه این مراسم از ۲۰ برگزیده این جشنواره تجلیل به عمل آمد؛ در بخش جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۱۲ نفر شامل هشت ایرانی و چهار خارجی، ۶ نفر در بخش جشنواره جوان خوارزمی و ۲ نفر جشنواره فناوری و نوآوری برگزیده شدند.

۱۲ طرح برگزیده شده این جشنواره جزو طرح‌های توسعه ای، پژوهش‌های کاربردی و پژوهش‌های بنیادی بودند؛ طرح‌هایی که  در ۲ گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی و مهندسی مکانیک، پژوهش‌های کاربردی در دو گروه تخصصی در دو گروه مدیریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و پژوهش‌های بنیادی در گروه‌های تخصصی فناوری‌های شیمیایی، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و زیست فناوری دسته بنده شده بودند. از این تعداد طرح‌های برگزیده چهار طرح از کشور‌های جمهوری آفریقای جنوبی، جمهوری فدرال آلمان، جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی پاکستان بودند.

در بخش طرح‌های توسعه‌ای در دو گروه تخصصی فناوری شیمیایی و مهندسی مکانیک رتبه اول نداشت و سه نفر رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. در بخش پژوهش‌های کاربردی سه نفر حائز رتبه شدند، یک نفر رتبه اول و یک نفر رتبه سوم در مدیریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی همچنین در گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک نفر رتبه دوم را به دست آورد.

در بخش پژوهش‌های بنیادین هم ۶ نفر (۲ نفر ایرانی و چهار نفر از کشور‌های آفریقای جنوبی، آلمان، ترکیه و پاکستان) برگزیده شدند. در این بخش در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی دو نفر از ایران رتبه اول و رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در دومین جشنواره فناوری و نوآوری خوارزمی ۲ نفر برگزیده شناخته شدند، یک نفر رتبه دوم در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و یک نفر رتبه سوم مهندسی مکانیک را کسب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتخاری دیگر برای شهرستان ابرکوه
  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان