Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@17:22:09 GMT

آمار مرگ خاموش در اصفهان دو رقمی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۰۳۴

آمار مرگ خاموش در اصفهان دو رقمی شد

متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پژشکی استان اصفهان گفت: بسیاری از گاز گرفتگی ها مربوط به استفاده نادرست از وسایل گرمایشی است. افراد باید در صورت مشاهده علائم اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهاد حیدری، متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار برنا از اصفهان گفت: عمده گاز گرفتگی ها مربوط به استفاده نادرست از وسایل گرمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال روشن کردن بخاری بدون دودکش و همچنین استفاده از آبگرمکن های بدون دودکش و یا آبگرمکن هایی که در حمام ها اتفاده شده است. در چند مورد نیز در فضاهایی که گردشگران حضور دارند و این مکان ها به صورت چادر است و از امکات کافی برخوردار نیست از ذغال برای گرمایش استفاده می کنند که این ذغال باعث ایجاد خفگی و مسمومیت می شود.

وی درباره تشخیص گاز گرفتگی افزود: نکته بسیار مهم در تشخیص مسمومیت با مونوکسید این است که زمانی که افراد در فضای بسته با وسیله گرمایشی و یا مکانی که در آن جا آتش و ذغال وجود دارد اگر افراد دچار سردرد و سرگیجه و علائم سرماخوردگی شدند به مسمومیت با مونوکسید شک کنند و وارد فضای آزاد شوند اگر بهتر شدند نشانه مسمومیت با co است.

وی با ارائه آمار مسمومیت با co ادامه داد: در شهرستان اصفهان 29 مورد بستری بر اثرمسمومیت با co 9مورد سرپایی 10 مورد فوتی تا آبان ماه 1400 داشته ایم. در سال گذشته در شهرستان اصفهان 136 مورد بستری 103 مورد سرپایی 8 مورد مسمومیت با co بوده است.

متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی گفت: در سال 99 و 1400 در شهرستان های اردستان  و بوئین میاندشت همچنین خور و نطنز هچ گونه مسمومیت با co نداشته ایم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طب حوادث و فوریت های پزشکی برنا گاز سرماخوردگی اصفهان حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان اصفهان طب گاز مرگ مسمومیت با co

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخت‌های فصل ناپولی در سری A‌ دو رقمی شد

هفته سی‌و‌سوم سری A ایتالیا با شکست قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها در خانه امپولی دنبال شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های سی‌و‌سومین هفته از سری A ایتالیا، امروز (شنبه) تیم فوتبال ناپولی از ساعت 19:30 به وقت تهران میهمان امپولی بود و این بازی را با نتیجه یک بر صفر به میزبان خود باخت.

آلبرتو چری در دقیقه 4 دروازه قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها را باز کرد و گل او باعث ثبت دهمین باخت این فصل ناپولی شد. این در شرایطی است که ناپولی 10 بازی دیگرش را هم مساوی کرده تا مجموعاً در 20 بازی امتیاز از دست داده باشد. ناپولی هفته پیش نیز با قبول تساوی برابر فروزینونه، در خانه متوقف شده بود.

آبی‌پوشان شهر ناپل با این شکست 49 امتیازی و در رده هشتم جدول باقی ماندند. امپولی هم 31 امتیازی شد و به رده پانزدهم جدول صعود کرد.

ناپولی در خانه متوقف شد

در تنها بازی باقیمانده امشب سری A از ساعت 22:15 اودینزه میزبان هلاس ورونا خواهد بود.

در جدول رده‌بندی اینتر 83 امتیازی، میلان 69 امتیازی و یوونتوس 64 امتیازی اول تا سوم هستند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • تصادف عجیب ۳ دستگاه خودرو در جاده یاسوج ـ اصفهان+فیلم
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آمار عجیب ترنت الکساندر آرنولد؛ مشارکت سه رقمی در گل‌های لیورپول به عنوان مدافع
  • باخت‌های فصل ناپولی در سری A‌ دو رقمی شد