Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکت ها؛ مدیرعامل رایتل ضمن تشریح واگذاری فرکانس رایتل به همراه اول و ایرانسل، گفت: «اقدامی تحت عنوان فروش فرکانس وجود ندارد و دو قراردادی که رایتل با اپراتورها دارد، قرارداد انتقال موقت منافع طیف است که انتقال موقت یا اجاره یک قرارداد موقت سه ساله محسوب می‌شود.»

یاسر رضاخواه با بیان وضعیت درآمد رایتل، افزود: «76درصد درآمد رایتل از محل عملیات و سرویس‌ها است و 24درصد آن از محل اجاره‌ فرکانس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه رشد درآمد در حوزه‌ی عملیاتی در سال گذشته 40درصد بوده است و رشد اجاره‌ فرکانس‌ 18درصد.»

رضاخواه مدت زمان مانده قراردادها را رو به پایان اعلام کرد و گفت: «قرارداد رایتل با همراه‌اول پایان شهریور سال آینده تمام می‌شود و با ایرانسل پایان آذر سال آینده به اتمام می‌رسد. یعنی ما دوسال از مدت سه ساله قرارداد را طی کرده‌ایم.»

وی اشتراک‌گذاری زیرساخت‌‌های ارتباطی را در اغلب کشورهای دنیا مرسوم دانست و ادامه داد: «این قرارداد، منحصر به رایتل نیست. یعنی اپراتورهای زیادی در کشورهای مختلف هستند که زیرساخت‌‌ خود را به اشتراک می‌گذارند. مثلا به راحتی می‌شود با یک جستجوی ساده در اینترنت این اشتراک‌گذاری امکانات را در اپراتورها مورد نظر قرار داد. اغلب اپراتورها از سایت مخابراتی گرفته تا کل شبکه رادیو یا قسمتی از شبکه خود را به اشتراک می‌گذارند. در کل دنیا این کار را به دلیل منافع اقتصادی انجام می‌دهند. بعضی مواقع توسعه در مناطق کمتر برخوردار برای برخی از اپراتورها چندان به صرفه نیست. یک اپراتور از نظر زیر ساخت در این مناطق رشد می‌کند و زیرساخت را با اپراتور دیگر به اشتراک می‌گذارد.»

مدیرعامل رایتل با اشاره به قوانینی که در کشور برای این منظور تدوین شده است، گفت: «در کشور ما هم برای این موضوع قوانین وجود دارد. مصوبه 245 کمیسیون تنظیم مقررات تحت عنوان انتقال موقت منافع طیف یا قوانین مربوط به تجارت ثانویه طیف، این امر را قانونمند کرده است.

رضاخواه از افزایش ترافیک مصرفی مشترکین رایتل خبرداد و تشریح کرد: «وضعیت عملیاتی شرکت نشان می‌دهد در آبان 98 متوسط ترافیک روزانه رایتل در شبکه 400 ترابایت بوده است. یعنی مشترکین رایتل 400هزار گیگابایت در روز دیتا مصرف می‌کردند. امروز و در آبان 1400 متوسط ترافیک روزانه ما یک و دو دهم پتابایت یا یک میلیون و 200هزار گیگابایت است. یعنی در عرض 2سال ترافیک مشترکین رایتل در شبکه‌ سه برابر شده است.»

وی افزود: «رضایتمندی مشترکین ما بیشتر شده است. علاوه بر این تعداد مشترک فعال ماهانه و مشترک فعال سه ماهه‌ ما در طول این مدت با یک شیب خیلی خوبی رشد کرده است. مثلا مشترک اینترنت همراه ما از زیر یک میلیون و ششصد-هفتصدهزار مشترک، امروز به سه میلیون مشترک رسیده است. کل مشترکین اینترنت همراه روزانه و کل مشترکین فعال ماهانه ما درحال حاضر بیش از 5 میلیون است.»

رضاخواه با اشاره به روند افزایش سهم بازار در رایتل، تاکید کرد: «سازمان تنظیم مقررات به صورت سه‌ماهه گزارشی را درباره سهم بازار اپراتور‌ها در بازار موبایل ایران منتشر می‌کند. گزارش سه‌ماهه‌ی تابستان سال 1400 نشان می‌دهد که رایتل چهارمین سه‌ماهه‌ای بود که سهم بازار صعودی را تجربه کرد. ما یک مسیر بسیار کند و پیوسته را شروع کردیم و انتظار داریم تا پایان سال 1404 به سهم بازاری بین 12 تا 15 درصد در صنعت موبایل کشور دست یابیم.»

وی وضعیت ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه را در ایران قابل توجه برشمرد و ادامه داد: «ضریب نفوذ موبایل در کشورمان بالای 150درصد و حدود 156درصد است. ایران بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد درحالی‌که نزدیک 135میلیون سیم‌کارت موبایل در کشور فعال است و همین‌طور که جلو می‌رویم این عدد بیشتر خواهد شد. بسیار محتمل است که تا سال 1404 ما در کشور 160-170میلیون سیم‌کارت موبایل داشته باشیم. ما انتظار داریم 12 تا 15درصد این 160-170میلیون را در شبکه رایتل داشته باشیم. شاید یک عددی نزدیک به بیش از 20 میلیون مشترک.»

رضاخواه در پایان گفت: «درحال حاضر بیش از 65 درصد ترافیک‌ در شبکه خودمان است و ما امیدواریم تا پایان سال 1404 بالای 95 درصد ترافیک در شبکه خودمان مورد استفاده قرار گیرد.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان فرکانس سهم بازار سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

در همین راستا لحظاتی قبل بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

جزئیات واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال

محمود قامت، معاون نظارت و واگذاری سازمان خصوصی در مورد مزایده سرخابی‌ها و معامله آن، اظهار کرد: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طرف شرکت فرابورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند به طوری که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

وی افزود: کارگزار خریدار قیمت خرید هر سهم پایه باشگاه استقلال ۳,۰۴۶ ریال در سامانه معاملات وارد کرده بود که کارگزاری بانک صنعت و معدن برای فروش سهام این باشگاه از طرف دولت بود و مطابق رویه‌ها و مقررات معاملات فرابورس این معامله در سامانه معاملات قطعی شد که ارزش کل آن ۲,۷۹۳ میلیارد تومان است.

۶ بانک مالک پرسپولیس شدند

معاون سازمان خصوصی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و بانک رفاه، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط، به صورت مشترک درخواست خرید سهام شرکت پرسپولیس ارائه کردند.

وی افزود: این ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳,۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

قامت کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 746964

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان