Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قرار است هفته آینده و در راستای پیشبرد سیاست «ایندوپاسیفیک» ایالات متحده، سفری به اندونزی و مالزی داشته باشد.

مدیرکل امور آمریکا و اروپا در اندونزی امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بلینکن در تاریخ ۱۳ تا ۱۴ دسامبر (۲۲ و ۲۳ آذر) از جاکارتا بازدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو منبع دیپلماتیک آسیای جنوب شرقی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که انتظار می رود بلینکن نیز در ۱۴ تا ۱۵ دسامبر (۲۳ تا ۲۴ آذر) در سفر خود به این منطقه، از مالزی نیز دیدار کند.

مدیرکل امور آمریکا و اروپای اندونزی همچنین گفت که بلینکن در طول سفر خود در اندونزی قرار است در مورد سلامت، سرمایه گذاری و زیرساخت ها در منطقه ایندوپاسیفیک سخنرانی کند. وی همچنین قرار است به صورت مجازی در نشست دموکراسی بالی در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) شرکت کند.

هنوز مشخص نیست که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به جنوب شرق آسیا قرار است از کشور دیگری نیز بازدید کند یا خیر. سخنگوی سفارت آمریکا در جاکارتا پایتخت اندونزی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا در راستای سیاست ایندوپاسیفیک واشنگتن که هدف اصلی آن دسترسی و کنترل بر منابع عظیم انرژی در این منطقه گسترده از جهان و همزمان به چالش کشیدن قدرت فزاینده چین است، صورت می گیرد.

وی پیشتر و در نشستی با وزرای خارجه جنوب شرق آسیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت که واشنگتن به زودی راهبرد جدیدی را برای منطقه وسیع ایندوپاسیفیک منتشر خواهد کرد که بر مبنای «دیدگاه مشترک ما برای یک منطقه آزاد و باز، به هم پیوسته، انعطاف پذیر و امن» است.

این در حالی است که قبل تر، وزرای خارجه مالزی و اندونزی نسبت به توافق تسلیحاتی استرالیا با انگلیس و آمریکا موسوم به «آکوس» (AUKUS) و اینکه این پیمان ممکن است منجر به رقابت تسلیحاتی بین قدرت های منطقه جنوب شرق آسیا شود، ابراز نگرانی کرده بودند.

بلینکن پیشتر و در ماه مرداد نیز در دیدار با «رتنو مارسودی» همتای اندونزیایی خود، از آغاز گفتگوهای راهبردی با اندونزی خبر داده و اعلام کرده بود که دو کشور آمریکا و اندونزی متعهد شده اند که با یکدیگر بر سر مسائلی شامل آنچه به ادعای ایالات متحده آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی است، همکاری کنند.

کد خبر 5369024 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا واشنگتن آنتونی بلینکن اندونزی مالزی توافق آکوس ایندوپاسیفیک عراق ایالات متحده امریکا روسیه عربستان سعودی مذاکرات وین ایران رژیم صهیونیستی اوکراین لبنان ولادیمیر پوتین واشنگتن فلسطین امانوئل ماکرون جورج قرداحی جنوب شرق آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

وزیر خارجه نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

وی افزود: روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

وزیر خارجه گفت: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.

امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم استواکنش امیرعبداللهیان به حادثه تروریستی در مسکوگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت‌ نخستین گندم کشور/ گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • برداشت‌نخستین گندم کشور/گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم