Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:56:23 GMT

بیش از یک تن گوشت فاسد در کهگیلویه امحاء شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۴۷۴

بیش از یک تن گوشت فاسد در کهگیلویه امحاء شد

علی اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: 100 کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته از یک واحد عرضه در شهرستان کشف و ضبط شد.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: با توجه به بازدید و نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی از اماکن عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، حدود ۱۰۰ کیلو گرم گوشت غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از یکی از واحد‌های قصابی این شهرستان ضبط و با هماهنگی  مراجع قضایی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم هنگام مراجعه به این اماکن از وجود مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها اطمینان حاصل نمایند.

به گفته رئیس دامپزشکی کهگیلویه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم گوشت و سایر فرآورده‌های غیر قابل مصرف توسط بازرسان این اداره کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: گوشت غیر قابل مصرف دامپزشکی کشتارگاه گوشت سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ و... از ارکان مهم سلامت جامعه است، گفت: کارشناسان دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۲ با تشدید نظارت‌های بهداشتی موثر بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره، در افزایش تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش موثری داشتند.


وی با اشاره به رشد چشمگیر ۷۷ درصدی کشف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در استان، افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۱ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مشکوک در اماکن عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و بیش از ۶۸۰ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌های ضبطی ناسالم، زیر نظر کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان معدوم و چرخه انسانی خارج شد.


عسکری فرد ادامه داد: با انجام بازدید‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار که توسط کارشناسان مجرب این اداره کل صورت می‌گیرد بیش از ۵۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی کشتار شد.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان در پایان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • بیش از ۲ تُن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی حذف شد
  • حذف 2 تُن فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی