Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان با «نارین ساهاکیان»، نماینده جدید و دائمی سازمان ملل متحد در ترکمنستان دیدار کرد.

مرداف در ابتدای این دیدار، انتصاب وی را در سمت نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ترکمنستان تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طرفین طی گفت‌وگوی سازنده بر اثربخشی تعامل ترکمنستان با برنامه توسعه سازمان ملل و همچنین بررسی پروژه‌های فعلی و آتی تاکید و در مورد زمینه‌های کلیدی همکاری تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار موضوعات اولویت دار مانند الحاق ترکمنستان به (سازمان تجارت جهانی) WTO و همچنین برنامه همکاری توسعه سازمان ملل متحد در ترکمنستان برای دوره 2021-2025 مانند اهداف توسعه پایدار، حقوق بشر، تنوع اقتصادی، دیجیتالی شدن، آب و هوا و بهره وری انرژی، مراقبت های بهداشتی و حفاظت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در «عشق آباد» رونوشت استوارنامه خود را به مرداف تسلیم و از طرف ترکمنستانی برای استقبال گرم تشکر کرد.

وی همچنین افزود که تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری بین سازمان ملل و ترکمنستان به منظور دستیابی به توسعه پایدار به کار خواهد گرفت.

همچنین وزیر امور خارجه ترکمنستان با «محمد فیاضی» رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ترکمنستان دیدار کرد.

در چارچوب این دیدار، رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در «عشق آباد» رونوشت استوارنامه خود را به مرداف تقدیم کرد.

مرداف در این گفت‌وگو ضمن تبریک به «محمد فیاضی» به عنوان نماینده یونیسف در عشق آباد، برای وی آرزوی موفقیت در ماموریت و کسب دستاوردهای جدید کرد.

دو طرف با خرسندی از سطح بالای همکاری‌ها ابراز رضایت و چشم انداز توسعه روابط بین ترکمنستان و صندوق کودکان سازمان ملل را بررسی کردند.

در این دیدار، طرف ترکمنی خاطرنشان کرد که ترکمنستان رویکردی همه جانبه به مسائل حفاظت از سلامت و توسعه کودکان را اعمال می‌کند و این سیاست مستلزم توسعه برنامه‌های اقدام و استراتژی‌ است که به هم مرتبط هستند.

رئیس دفتر یونیسف در ترکمنستان آمادگی خود را برای توسعه هر چه بیشتر مشارکت مثمر ثمر در همه زمینه‌های مورد علاقه و گسترش چارچوب قانونی همکاری ابراز کرد.

همچنین در این روز وزیر امور خارجه ترکمنستان و «ایگور زائیتسف» رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در عشق آباد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس جدید دفتر سازمان جهانی بهداشت در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ترکمنستان تقدیم و برای تقویت هر چه بیشتر همکاری بین ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی اعلام آمادگی کرد.

طرف ترکمن نیز به نوبه خود انتصاب «ایگور زائیتسف» را در سمت جدید به عنوان رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی تبریک گفت و برای وی بهترین آرزوها و موفقیت را کرد.

در این گفت‌وگو طرفین بر سطح بالای تعامل در حوزه‌های اولویت دار تاکید و همچنین در مورد موضوعات بین المللی در حوزه سلامت تبادل نظر کردند.

این دیپلمات‌ها نتایج سفر «هانس کلوگه» مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا به ترکمنستان و همچنین ماموریت دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی به این کشور را بررسی کردند.

همچنین موضوعاتی در خصوص یادداشت تفاهم بین وزارت بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان و دفتر سازمان در  عشق آباد در زمینه همکاری در مبارزه با کووید-19 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ترکمنستان وزیر خارجه توسعه پایدار وزیر امور خارجه ترکمنستان سازمان بهداشت جهانی دفتر سازمان ملل متحد سازمان ملل رئیس دفتر عشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه