Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@04:40:25 GMT

واردات لوازم یدکی بی کیفیت در سایه بی توجهی ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۴۹۱

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو علت وجود لوازم یدکی بی کیفیت در بازار را، بی توجهی در گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صمت عنوان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  سید مهدی کاظمی در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه دستکم 20 درصد از لوازم یدکی موجود در بازار، بی کیفیت است، افزود: بی کیفیتی لوازم یدکی موجود در بازار، حاصل عدم مدیریت در گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اگر این سه دستگاه وظایفشان را به درستی عمل کنند بی کیفیتی در قطعات یدکی خودرو به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر لوازم یدکی بی کیفیتی که در بازار وجود دارد، وارداتی است و قطعاتی که داخل کشور تولید می شود، معمولا با کیفیت تر هستند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه هموطنان حتما از صنوفی که جواز کسب از اتحادیه دارند لوازم مورد نیاز خود را تامین کنند، اضافه کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی، هموطنان می‌توانند با شماره ۷۷۶۲۶۰۹۷ تماس بگیرند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مطمئنا در صنفی که لوازم یدکی ۲۵۰ نوع خودرو را تامین می‌کند لوازم بی کیفیت، قاچاق و تقلبی هم پیدا می‌شود.

وی با اعلام اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، به بیش از ۲۵۰۰ پرونده تشکیل شده در اتحادیه لوازم یدکی خودرو رسیدگی شده گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به شکایت از فروش قطعات بی کیفیت و گرانفروشی بوده است.

وی در مورد قطعات یدکی قاچاق نیز افزود: این قطعات، حدود ۵ درصد بازار را در اختیار دارد و معلوم نیست چطور این قطعات بدون تعرفه و پرداخت عوارض گمرک و مالیات، از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و همکاران ما را در این صنف گرفتار می‌کند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با تاکید بر اینکه برندهای مختلف باکیفیت در کشور وجود دارد گفت: برخی از سوء استفاده گران با گذاشتن تولیدات بی کیفیت خود درون کارتون‌های لوازم یدکی برندهای شناخته شده، باعث بدگمانی خریدار به فروشنده می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه واردات قطعات یدکی خودرو را بیشتر از کشورهای چین، هندوستان، تایوان و ترکیه انجام می شود، گفت: البته خودروهایی مانند پراید و پژو و تیبا، ۹۰ درصد قطعاتشان در داخل تولید می‌شود و برخی از خودروها مثل L۹۰، حدود ۵۰ درصد از قطعاتشان تولید ملی است که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک کل قطعات خودروها را در داخل تولید کنیم.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو بار دیگر به مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی می‌توانند با شماره ۷۷۶۲۶۰۹۷ تماس بگیرند تا به شکایت آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو بی کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از حمله مقتدرانه موشکی وپهپادی به رژیم صهیونیستی، برخی منتظر طغیان قیمت ارز و ناآرامی بازارها بودند، اما در عمل نه‌تنها هیچ‌کدام از بازارها در شرایط به‌اصطلاح جنگی قرار نگرفتند، بلکه اوضاع در بازارهای مختلف آرام است؛ از بازار ارز و طلا گرفته تا بازار اقلام معیشتی مردم؛ به‌ویژه که اثرات هراس و ترس از جنگ از معادلات بازار حذف شده است. در بازار کالاهای اساسی هم ردی از تنش‌های ارزی یا سایه جنگ روی قیمت‌ها دیده نمی‌شود.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تأکید بر وضعیت مساعد تأمین، توزیع و عرضه مواد غذایی و کالاهای اساسی در بازار کل کشور، می‌گوید: بعد از مهار نوسانات قیمتی در دوره تعطیلات نوروزی که به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و توقف نسبی توزیع کالاهای وارداتی رخ داده بود، بازار در آرامش به سر می‌برد.

به گفته او، اتحادیه بنکداران مواد غذایی در کنار چندین دستگاه متولی نظیر وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات و سازمان حمایت در حال نظارت مستمر بر بازار هستند.

کنگری تنها تغییر و تحول در سطح بازار مواد غذایی را اعمال افزایش مجوزدار قیمت برای کالاهایی عنوان می‌کند که به دلیل افزایش دستمزد و سایر هزینه‌های تولید، توزیع و عرضه طبق روال هر سال با اندکی رشد مواجه خواهد شد.

او می‌گوید: کالاهای وارداتی همچنان با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد کشور می‌شود و افزایش قیمتی از محل واردات به آنها تعلق نمی‌گیرد و در بخش کالاهای تولید داخل نیز هیچ افزایش قیمتی بدون مجوز اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تأکید بر اینکه تأمین و توزیع کالاهای اساسی که با معیشت مردم سروکار دارد، با هیچ کمبودی مواجه نیست، افزود: کالاهای با نرخ دولتی، تحت نظارت اتحادیه بنکداران مواد غذایی توزیع می‌شود و علاوه بر اتحادیه، وزارت صنعت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات نیز بر روند کار نظارت دارند؛ گرچه نظارت اصلی را خود اتحادیه انجام می‌دهد که ایراد و تخلفی در زنجیره صورت نگیرد.

طبق اظهارت کنگری، کالاهای دولتی در اختیار اتحادیه بنکداران موارد غذایی قرار می‌گیرد و این اتحادیه فرایندی تعریف کرده که در ازای هرگونه تحویل کالا دولتی، باید اسناد ارائه شود.

او می‌گوید: اتحادیه بنکداران مواد غذایی، محموله‌های کالاهای دولتی را به چند مباشر می‌سپارد و در ادامه به اعضای صنف، حواله‌های یک یا دو تن می‌دهد تا کالاها را از بنکداران تحویل بگیرند. در ادامه دریافت‌کنندگان حواله‌ها باید به‌صورت تراکنش فروش، اسناد ارائه دهند و مباشران نیز باید طبق حواله‌هایی که از اعضای صنف گرفته‌اند، پاسخگوی اتحادیه باشند.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، این فرایند به توزیع عادلانه و گسترده کالاهای دولتی با قیمت مصوب کمک کرده و راه تخلفات احتمالی را سد کرده است.

کد خبر 845030 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم قیمت - تنظیم بازار کالاهای اساسی حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • خرید لوازم یدکی بی ام و
  • لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم