Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شکوفه روحبخش معلم آموزش ابتدایی گفت: بیشترین اشکال و اشتباه دانش آموزان کلاس اول در روخوانی، دیکته نویسی و در کلمه خوانی در متن کتاب های درسی به ترکیب ها مربوط است. یاد گرفتن ترکیب ها بسیار مهم است آن چیزی که باید برای والدین مهم باشد شنیدن صدای دانش آموز هنگام ترکیب کلمات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین باید یک بار با کودک ترکیب کلمات را تمرین کنند و سپس با شعرخوانی از کودک بخواهند تمرین ها را پاسخ دهد برای مثال والدین می توانند کارت هایی را با محوریت ترکیب نشانه ها تهیه کنند برای مثال کارت هایی به نام با، نا، را و سایر ترکیب های نشانه ها تهیه کند.سپس وقتی دانش آموز کلمه باران را بشنود می تواند از بین کارت ها نشانه ها را پیدا کند و در کنار هم قرار دهد.

او گفت: همچنین نکته ای که می تواند در موفقیت کودک در املا نویسی موثر باشد صدا کشی کلمات و تمرین کلمات ترکیبی است. معمولا دانش آموزان در دوران ابتدایی جدولی را هر روز باید تمرین کنند که در این جدول حروف الفبا را باید با مصوت ها ترکیب کنند. تمرین این کلمات ترکیبی می تواند بسیار موثر باشد تا کودک املاء را صحیح بنویسد.

 

چطور املاء نویسی را برای دانش آموز جذاب‌تر کنیم؟

این معلم آموزش ابتدایی گفت: همچنین شیوه دیگری که در دیکته گفتن به کودک می توان امتحان کرد این است که گاهی اوقات والدین می توانند از کودک بخواهند به او دیکته بگوید به طور مثال والدین  می توانند کلمه ای را اشتباه بنویسند  و  سپس  کودک می تواند املای والد خود را تصحیح کند. این شیوه نیز می تواند در توجه کودک به درست نویسی کلمات موثر باشد.

روحبحش گفت: همچنین می توان برای دیکته گفتن به کودک تنوع ایجاد کرد به طور مثال نوشتن املاء روی بادکنک، نوشتن دیکته روی تخته وایت برد یا تزئین املای کودک و کادرکشی دور آن می تواند در ترغیب کودک به املاء  نوشتن موثر باشد.

بیشتر بخوانید

کودکان پیش دبستانی را چطور برای ورود به مدرسه آماده کنیم؟

این معلم آموزش ابتدایی گفت:معمولا به والدین توصیه می‌کنم دفتر‌های آماده که کادر‌های تزئین شده دارند برای املای دانش آموز خریداری نکنند در واقع وقتی کودک در دفتر مشق خود دیکته می‌نویسد و پدر یا مادر وقت می‌گذارد و برای دانش آموز دفتر املاء را تزئین می‌کند این احساس خوشایندتری در کودک ایجاد می‌کند. حس ارزش قائل شدن برای کودک بسیار مطلوب او است.

روحبخش گفت:والدین برای ارزیابی املای کودک نباید از روش هایی مثل نمره دادن یا غلط گیری املاء استفاده کنند بلکه با شیوه هایی مثل ستاره دادن املای کودک را ارزیابی کنند و به طور غیر مستقیم غلط های دیکته کودک را به او بگویند.

انتهای پیام//م.م.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان کلاس اول معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ مدرس دانشگاه و مشاور مدیریت آموزشی با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


خانم مولوی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل کنترل اضطراب است.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آن‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا