Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمالا برای شما هم سوال شده است که آیا شرکت در مهمانی یا پارتی جرم است؟ آیا در قانون برای این جرم مجازاتی تعیین شده است؟

به گزارش برنا؛ ما در قانون مجازات اسلامی جرمی تحت عنوان شرکت در مهمانی مختلط نداریم و برای اینکار مجازاتی در قانون نیز پیش‌بینی نشده است. احتمال بسیاری از شما تابحال فکر می‌کردید که این عمل جرم است و مجازات آن را نمی‌دانستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع آنچه باعث می شود پلیس وارد مهمانی‌ها شود و افراد حاضر در پارتی را دستگیر کند حواشی مهمانی است.

اگر شما در یک مهمانی شبانه دعوت شوید باید بدانید که این عمل جرم نیست. اما لازم برخی از جوانب شرکت در این مهمانی را بسنجید.

مثلا اگر شما در این مهمانی مشروبات الکلی استفاده کنید و پلیس وارد این مهمانی شود، قطعا شما هم جز کسانی هستید که مرتکب جرم شده و مجازات می‌شوید.

این مجازات نه به خاطر شرکت در مهمانی، بلکه به دلیل مصرف مشروبات الکلی است که در کشور ما جرم است و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق است.

در واقع اگر شما در آن مهمانی جرمی مرتکب نشوید، شما را به علت شرکت در مهمانی مختلط مجازات نخواهند کرد.

مصرف مشروبات الکلی در مهمانی‌ها: همان‌طور که می‌دانید مصرف مشروبات الکلی در کشور ما جرم است پس فرقی نمی‌کند که شما مشروب را در مهمانی یا در پارک استفاده کنید؛ در هر صورت شما مرتکب جرم شده اید.

بنابراین اگر مشروبات الکلی مصرف کرده باشید، این عمل جرم بوده و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق است.

تهیه و نگهداری مشروبات الکلی: گاهی شما مهمانی می‌گیرید و مشروبات الکلی تهیه می‌کنید. اما خودتان مشروبی مصرف نمی‌کنید و صرفا مشروبات را برای استفاده مهمانان خریده‌اید. در این‌صورت هم شما مرتکب جرم شده اید.

رابطه نامشروع در مهمانی‌های مختلط: یکی از اتفاقاتی که ممکن از در مهمانی‌ها پیش بی‌آید روابط نامشروع یا گاهی زنا است. روابط نامشروع به روابطی گفته می‌شود که کمتر از زنا گفته می‌شود.

مصرف مواد مخدر در مهمانی: به طورکلی مصرف موارد مخدر در قانون مبارزه با مواد مخدر جرم محسوب می‌شود. علاوه بر این، حمل و نگهداری مواد مخدر نیز جرم است.

گاه در برخی مهمانی ممکن است مواد مخدر هم مصرف شود که در این‌صورت اگر پلیس مطلع شود می‌تواند در این مورد نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس بند ۵ ماده ۱ قانون مبارزه استعمال مواد مخدر به هر شکلی جرم است مگر قانون استثنائی قایل شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون جرم مشروبات الکلی مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر پارتی شبانه شرکت در مهمانی مشروبات الکلی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات از برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان خبر داد و گفت: متصدی این مجتمع ورزشی برکنار شده است.

عباس نوروزی، در گفت‌وگو با مهر، در خصوص فیلم منتشر شده از مجموعه ورزشی شهدای لواسان که در آن مکان ورزشکاران آقا و خانم بدون حجاب و به صورت مختلط تمرین می‌کردند، گفت: پس از آگاهی از این اقدام رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی از معرفی افراد خاطی توسط سرپرست شهرداری لواسان خبر داد و گفت: با این افراد برخورد قضائی و مسؤولان و متصدیان مجموعه ورزشی برکنار شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات عنوان کرد: با پایان تحقیقات پرونده جهت ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیان مسائل لواسانی‌ها به رئیس قوه قضائیه از زبان امام جمعه حکم شرعی ورزش مختلط چیست؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • تصاویر ورزش مختلط دخترها در لواسان که باعث برکناری شد
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟