Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@09:08:24 GMT

آنچه در پانزدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۵۵۷

آنچه در پانزدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار بررسی و تبادل نظر در خصوص اهمیت به توسعه کارآفرینی و نقش آن و ایجاد فرصت‌های شغلی با موضوع قابلیت‌های فراوان شهر بندرعباس (مشکلات و موضوعات مرتبط با نیروهای پیمانکاری شهرداری) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فاطمه جراره» رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پانزدهمین جلسه رسمی این شورا با تاکید بر اینکه فرصت تا عید نوروز و فراهم کردن امکانات شهر محدود است، اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در نیمه دوم سال و نزدیک شدن به ایام عید نوروز، باید شهرداری برنامه‌های لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب و امکانات شهری برای رفاه شهروندان و گردشگران را آماده کرده و برنامه‌های خود را به یک ماه پایانی محول نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسائل و مشکلات به وجود آمده در پرونده‌های حقوقی شهرداری، تصریح کرد: در موضوعات مختلف حقوقی ظاهراً در پرونده‌های متعددی علیه شهرداری احکام قضائی صادر شده که این مسائل باید با کمک شورا مدیریت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: خساراتی که شهرداری در حوزه این پرونده‌ها باید پرداخت کند در حال زیاد شدن است به همین جهت باید تدبیری اندیشید که موضوعات حقوقی به حداقل برسد و در نگارش قراردادها دقت لازم شود و اگر مسئله و پرونده‌ای شکل گرفت پیش از رفتن به دادگاه تلاش شود مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

وی با استقبال از طرح کاهش هزینه‌های شهرداری گفت: کاهش هزینه در مباحث مالی شهرداری از سوی شورای شهر مورد تأیید و پذیرش است، اما نکته مهم این است که کاهش هزینه نباید از قشر کم درآمد آغاز شود به همین جهت در این زمینه در جلسات مختلف تذکر داده شده و تأکید داریم در مباحث مختلف از جمله اضافه‌کاری باید عدالت رعایت شود و به نحوی نباشد که بین نیروی رسمی، قراردادی و شرکتی فرقی وجود داشته باشد و برای یک نیرو ۱۵۰ ساعت اضافه کاری و نیروی دیگر ۳۰ ساعت در نظر گرفته شود.

جراره با نگاهی به حوزه اشتغال گفت: نیروهای استخدام شده در شهرداری باید آموزش ببینند تا بتوانند در حوزه آموزش دیده شده، فعالیت کنند، البته باید کارگروهی باید ایجاد شود تا بتوان از این طریق مشکل اشتغال جوانان بندرعباس مدیریت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان هرمزگان و شهر بندرعباس صنایع بزرگی مستقر شده‌اند، اما زمانی که ما در حوزه نرخ بیکاری رتبه اول را داریم نشان می‌دهد در حق شهروندان این استان اجحاف شده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: در بسیاری از نقاط کشور که یک صنعت کوچک و متوسط فعال است، به لحاظ عمران و آبادانی شهر و وضعیت اشتغال وضعیت بسیار خوبی حاکم است، اما در استان هرمزگان با این ظرفیت عظیم همچنان دچار چالش و مشکل بیکاری هستیم.

شهردار بندرعباس نسبت به انتصابات اخیر پاسخگو باشد

«اسماعیل بواشه» نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از انتخاب و انتصاب شهردار بندرعباس چهار ماه می‌گذرد و در جلسات قبل از انتخاب شهردار، با توجه به ارائه برنامه مقرر شد شهردار منتخب، شهرداری را از حالت سردرگمی، بلاتکلیفی و بی انگیزگی کارکنان خارج کند، اما پس از دو ماه با توجه به عدم تحقق و تحرک برای انجام برنامه‌هایی که شهردار به شورا ارائه دادند این مسئله حل نشده است از این رو به شهردار تذکر می‌دهم و از رئیس شورا می‌خواهم به صورت کتبی این تذکرات را به شهردار بندرعباس ارسال کند.

وی افزود: چهار ماه فرصت کمی نیست و شهردار می‌توانست در این مدت شناخت دقیقی از وضع موجود شهر، شهرداری و مدیران و همچنین افقی که برای برنامه‌های سه ماهه، شش ماهه و یک‌ساله این شهر که برشی از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله است، ترسیم کرده و اجرایی کنند هر چند اراده و عزمی را در شهردار بندرعباس نمی‌بینم و امیدواریم رویه تغییر کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، برقراری عدالت در مباحث پرداختی، کاهش موانع و تشویق سرمایه‌گذاران در شهر بندرعباس، تکمیل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل تجهیزات حوزه آتش نشانی از جمله نردبان بلند، توجه به ورزش محلات و ایجاد شور و نشاط در محلات دیگر مباحثی است که انتظار می‌رود شهردار به آنها توجه کند.

وی ادامه داد: در حوزه انتصابات نیز شاهد هستیم انتصاباتی که در شهرداری صورت می‌گیرد با دیدگاه‌های نخست و شاخص‌های مطرح شده شهردار تفاوت دارد، ایشان گفته بود که در انتصابات از کانون ارزیابی تخصصی و شایسته سالاری شهرداران، مدیران و معاونین استفاده خواهد کرد، اما این سوال مطرح می‌شود که آیا این انتصابات بر مبنای همان کانون بوده یا سلیقه‌ای انجام شده است؟

بواشه ادامه داد: از شهردار می‌خواهیم اعلام کند در این کانون تخصصی ارزیابی چه افرادی حاضر بوده‌اند، چه رزومه‌ای داشته‌اند و چه تخصصی دارند، این درخواست حداقلی از شهردار انقلابی بندرعباس بوده و امیدوارم در جلسه آینده شهردار در جلسه علنی حضور داشته باشد و در حضور خبرنگاران نسبت به این مسئله توضیح دهد.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس گفت: اگر ما انتصابات خوبی در بدنه شهرداری نداشته باشیم و از نیروهای متخصص و توانمند استفاده نکنیم، بی‌شک در آینده دچار مشکل خواهیم شد و مجموعه متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر بیمه تکمیلی کارکنان رسمی است که خدماتی دریافت نمی‌شود و بیمه تأمین اجتماعی بعضی از مناطق نیز حدود شش ماه پرداخت نشده و نیاز است نسبت به این مسئله نیز رسیدگی شود، گفت: اعضای شورا باید مسائل و مشکلاتی که بیان می‌شود را تا انتها پیگیری کنند تا شأن و جایگاه شورا حفظ شود و مردم در خصوص شورایی که شعار شفافیت و فساد ستیزی سرلوحه کار خود قرار داده، برداشت و قضاوت بهتری داشته باشند.

شهردار از واگذاری پست‌های حساس مدیریتی به افراد فاقد صلاحیت اجتناب کند

«حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری سیاهویی» عضو شواری اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: وظیفه اعضای شورای شهر نظارت بر مدیریت شهری و وظیفه شهردار اشراف و شناخت کامل بر مجموعه مدیریتی شهرداری است و به همان میزان که آموزه‌های دینی به تعهد و تدین مدیران تاکید داشته، به توانمندی و تخصص و تجربه نیز توجه دارد.

وی با بیان اینکه سپردن مدیریت به افراد ضعیف در مدیریت شهری ظلم به شهروند است که باید تجدید نظر شود، گفت: یکی از سازمان‌هایی که در هنگام خطر ضامن جان و اموال مردم است، سازمان آتش‌نشانی است که رسالت ذاتی آن به کار تیمی و گروهی گره خورده و با فاصله افتادن بین اعضا و مدیریت تیم در وقت بحران، بحران دیگری را ایجاد خواهد کرد.

عضو شواری اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه عدم توجه به تخصص و فنی بودن مدیریت آتش نشانی در وقت بحران، هم جان شهروند و هم اموال شهروند و هم جان آتش نشانان را با خطر مواجه خواهد کرد، افزود: در جلسات کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با مدیر آتش نشانی و در جلسه غیر علنی با شهردار مسائلی مطرح شد که ضرورت دارد، شهردار نسبت به فنی بودن مدیر آتش نشانی اقداماتی انجام دهند اما عدم توجه به نظر اکثریت اعضا شورا جای تعجب و سوال دارد.

وی در خصوص تغییر و تحولات شهرداری به نوبانی تذکراتی داد و افزود: از واگذاری پست‌های مدیریتی به بعضی از افراد فاقد صلاحیت که مدیریت ناکارآمد آنان باعث رخوت و سستی انگیزه در سایر پرسنل زحمتکش شهرداری می‌شود خودداری شود و از افرادی که حرص پست گرفتن برای آنان یک آمال و آرزو شده پرهیز شود.

حجت الاسلام عامری سیاهویی تصریح کرد: باید از به‌کارگیری مشاوران حریصی که در مدیریت شهردار طمع کرده‌اند و برای رسیدن به اهداف سیاسی و پنهان در طمع رسیدن به امکانات و دست‌اندازی به بیت‌المال و حقوق شهروندان کمین کرده‌اند، خودداری شود تا چاپلوسان با تطمیع و گاهی با تهدید مدیریت مردمی را از مسیر حق باز نگردانند.

هر کجا نیاز باشد شورای شهر به شهردار تذکر خواهد داد

«اسماعیل رئیسی حسنلنگی» دیگر عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه، اظهار کرد: با گذشت حدود ١٠٠ روز از انتخابات شورا مهمترین اقدام آن یعنی انتخاب شهردار انجام شد؛ البته هر چند زمان کوتاهی است تا بتوان ارزیابی دقیقی از اقدامات صورت گرفته از شهردار جدید را ارائه کرد، اما موضوع مهم برای شورا، توجه و نظارت مستمر و پیوسته به فعالیت‌هایی است که در مجموعه شهرداری در دست اقدام است.

وی ادامه داد: موفقیت یا عدم موفقیت مدیریت شهری در درجه نخست متوجه شورای شهر است که صاحب رأی مردم بوده و مخاطب اصلی مطالبه گری مردم نیز در درجه نخست متوجه شورا است لذا این شورا باید بتواند با مطالعه دقیق و بهره‌گیری از تفکر و خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌های قوی علمی و پژوهشی، بسترهای مطمئن و اطمینان بخشی را پیش روی مردم قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اقدامات موقت و کم بهره آفت بزرگ شورا و اقدامات پایدار و بهره‌ور رمز موفقیت و پایداری آن است، تاکید کرد: هر اقدام ماندگار و پر ثمر نتیجه نگاه علمی و عقلانی است و باید هم شورای شهر و هم شهرداری به این اصل مهم به طور جدی توجه کنند و تمامی اقدامات خود را در چارچوب‌های علمی پژوهشی تعریف و نتایج آن را در تصمیم‌گیری‌ها عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید بتواند با فعالیت‌های خود افکار عمومی را اقناع و نظر شورا را جلب کند، معیارها و راهبردهای انتخاب شده توسط شورا باید از اصول مورد قبول شهردار باشد چرا که بی‌توجهی به آن می‌تواند عواقب سو و پیامدهای ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: شورا برای تمامی اختیارات قانونی شهردار احترام قائل است و آن را جزئی از حقوق مدیریتی او می‌داند اما آن چیزی که برای شورا حائز اهمیت است حفظ انسجام و ایجاد پویایی و تحرک در چرخه مدیریتی شهرداری است. هر گاه ضعفی در این حوزه‌ها مشاهده شد شورا حق دارد با تذکرات خود پیشگیری‌های لازم را به عمل آورد.

حرکت چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با مشارکت

در این جلسه «هادی ابراهیمی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تأکید بر اینکه چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با همدلی و مشارکت همه ظرفیت‌ها به حرکت در خواهد آمد، اظهار کرد: معیشت مردم با راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی متحول می‌شود.

وی تصریح کرد: نام پایتخت اقتصاد را برای استان هرمزگان و شهر بندرعباس به کار می‌برند، اما علیرغم انجام فعالیت‌های اقتصادی در هرمزگان، نرخ بالای بیکاری زیبنده استان نیست و با نشان دادن نرخ بیکاری به تنهایی نمی‌توان به چگونگی وضعیت اشتغال استان پی برد، اما با استفاده از پارامترهایی از قبیل نرخ مشارکت، نرخ نسبت به اشتغال، جمعیت فعال، نرخ اشتغال ناقص و میزان بیمه شدگان در کنار آن قرار گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه اشتغال دریا محور مورد حمایت جدی قرار دارد، گفت: چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با همدلی و مشارکت همه ظرفیت‌ها به حرکت در خواهد آمد و معیشت مردم با راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی متحول خواهد شد.

کد خبر 540108

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر فاطمه جراره بندر عباس شهرداری کلانشهر شفافیت شفاف سازی گزارش عملکرد شوراي شهر بندرعباس رییس شورای شهر بندرعباس شهر برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس شهردار بندرعباس استان هرمزگان آتش نشانی شورای شهر رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات | اتهام آنها چیست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین،سید امیراحمدی با تأکید بر مبارزه قاطع با فساد گفت: یک عضو شورای نسیم‌شهر به دلیل سوءاستفاده از موقعیت شغلی، دریافت رشوه و اعمال نفوذ دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پرونده مقدماتی فساد این عضو شورا تکمیل شده است، افزود: شهردار منتخب نسیم‌شهر نیز به اتهام پرداخت رشوه به برخی از اعضای شورای نسیم‌شهر بازداشت شده است.

دادستان شهرستان بهارستان تاکید کرد: مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری ادامه دارد و با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، در دوره ششم شورای شهر نسیم‌شهر، ۱۰ عضو اصلی و علی‌البدل شورا توسط نهادهای امنیتی و انتظامی به دلیل فساد مالی دستگیر شدند و مکاتبات انحلال شورای نسیم‌شهر از سوی استانداری تهران به وزارت کشور ارائه شده و در انتظار تایید وزارت کشور قرار دارد.

کد خبر 845800 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه دادستانی شهردار شورای شهر

دیگر خبرها

  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
  • بازداشت عضو شورا و شهردار نسیم شهر / بازداشت نهمین عضو شورا
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات | اتهام آنها چیست؟
  • شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند