Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از قطعات مهم در خودرو باتری آن است. در صورتی که باتری ماشین خراب شود، ممکن است شما را دچار دردسر‌های زیادی کند. باتری خودرو حکم قلب آن را دارد و در صورت ضعیف و یا خراب شدن بر تمامی قطعات خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

اگر باتری خودرو ضعیف باشد یا اگر باتری کاملاً از بین رفته باشد و نتوانیم ماشین خود را روشن کنیم، ممکن است در جایی گیر بیفتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتری معیوب ممکن است بر روی دینام  بر عملکرد سیستم الکتریکی خودرو، از جمله سیستم امنیتی خودرو و قفل دنده تأثیر منفی بگذارد.

هنگام تعویض باتری به یاد داشته باشید: کیفیت اتصالات الکتریکی به پایه‌های باتری مهم است. اتصالات باید تمیز، عاری از خوردگی و به درستی سفت شده باشند.

باتری‌ها مقدار زیادی انرژی ذخیره می‌کنند و در صورت اتصال کوتاه، باتری می‌تواند منفجر شود و تخلیه‌های شدیدی ایجاد کند که می‌تواند به بینایی شما آسیب برساند. برای اتصال کابل به پایانه‌های باتری باید از ابزار‌های عایق استفاده کرد. در غیر این صورت، کابل مثبت باتری می‌تواند به زمین متصل شود یا پست‌های مثبت و منفی مستقیماً کوتاه شوند.

باتری‌ها را فقط می‌توان با خیال راحت از ترمینال مثبت به سیم کشی مثبت و از ترمینال منفی به زمین بدنه نصب کرد. اگر قطبیت معکوس شود، احتمالاً به سیستم الکتریکی خودرو آسیب وارد می‌شود.

به طور کلی یک باتری خودرو بین ۴ تا ۷ سال عمر مفید خواهد داشت. اگر آزمایش بار روی باتری کاهش قابل توجهی در ظرفیت باتری برای تامین انرژی نشان داد، به جای اینکه منتظر بمانید تا باتری قدیمی به طور کامل از کار بیفتد، باید یک باتری جدید بخرید.

باتری‌ها را فقط در صورتی باید جدا کرد که موتور خاموش باشد و دینام کار نکند. قطع کردن باتری خودرو در حالی که دینام کار می‌کند می‌تواند باعث افزایش ولتاژ شود که به قطعات الکترونیکی حساس خودرو مانند PCM آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو باتری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخاری معرفی شد /عکس

امیرمسعود عابدین: فانگ چنگ بائو بائو ۸ معروف به «لئوپارد ۸»، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر است که قرار است در سه‌ماهه سوم سال جاری عرضه شود و قیمتی در حدود ۶۹,۰۵۰ دلار (معادل ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان) خواهد داشت.

این خودرو نیز مانند مدل دیگر بائو ۵، روی پلتفرم آفرودی سوپر هیبریدی BYD DMO سوار می‌شود. این خودرو یک پلاگین هیبرید قدرتمند بوده که بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رسانه‌های چینی معتقدند که این خودرو به جای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو، دارای یک موتور ۲ لیتری توربو در قلب سیستم PHEV است.

به گزارش خبرآنلاین، پلت فرم DMO از فناوری CTC استفاده می‌کند که به کاهش وزن و افزایش استحکام کمک می‌کند. طبق گفته BYD، فناوری CTC، باتری را با یک قاب فولادی با استحکام بالا ادغام می‌کند که ایمنی باتری را در شرایط خارج از جاده افزایش می‌دهد. علاوه بر این، بائو ۸ از سیستم تعلیق هیدرولیک فعال DiSus-P استفاده می‌کند.

در نمای جلو، چراغ‌ها با جلوپنجره ادغام می‌شوند. به طور غیرمعمول کاپوت جلو در واقع در وسط فرورفته است. در نمای جانبی، بائو ۸ دارای طراحی دو رنگ بوده و بدنه پهن و عضلانی آن بیشتر به چشم می‌خورد. نسبت پنجره‌ها ۳:۱ است که به سرنشینان دید خوبی را ارائه می‌دهد.

فانگ چنگ بائو بائو ۸ در هر دو نسخه ۶ و ۷ صندلی عرضه خواهد شد. این خودرو با سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته Eye of the Gods ارائه می‌شود که شامل فناوری‌های گسترده کمک راننده و رانندگی خودران است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897619

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران
  • (عکس) لینگشی L؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می‌کنند!
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • سریع‌ترین مرسدس بنز AMG با ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت / عکس
  • تازه‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار را بشناسید: ۳۶هزار دلار ناقابل!
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخاری معرفی شد /عکس