Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که کابینه جدید رژیم تل‌آویو علی‌رغم اتخاذ مواضع تند ضد ایرانی و ضد محور مقاومت در منطقه، محبوبیت خود را بین صهیونیست‌های اشغالگر از دست داده است.

به گزارش مشرق، در حالی هنوز شش ماه هم از روی کار آمدن کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» در رژیم صهیونیستی نگذشته اما نظرسنجی‌ها از ناامیدی رأی‌دهندگان صهیونیست از این کابینه حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی جدیدی که توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی انجام شده، نشان می‌دهد که ائتلاف متشکل از هشت حزب رژیم صهیونیستی که در آن بنت اولین نخست‌وزیر گردشی است، تا حد زیادی منفور شده است.

بیشتر بخوانید: عملیات مقاومتی در کرانه باختری و شهادت عامل آن

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتایج این نظرسنجی نشان داد که چند گزینه دیگر برای نخست‌وزیری و تشکیل کابینه وجود دارد اما انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی به بن‌بست سیاسی که این رژیم را برای حدود دو سال و چهار انتخابات گرفتار کرده، ادامه خواهد داد.

در حالی که کمتر از شش ماه پیش بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم از سمت کابینه‌ای کنار گذاشته شد، این نظرسنجی نشان داد که صهیونیست‌ها خواستار بازگشت او به نخست‌وزیری هستند و این تعداد تقریبا دو برابر طرفداران بنت و لاپید است.

بر اساس این نظرسنجی، اگر انتخابات سراسری جدید امروز در فلسطین اشغالی برگزار می‌شد، ۴۵ درصد از رأی‌دهندگان نتانیاهو را ترجیح داده و فقط حدود ۲۵ درصد به بنت یا لاپید را انتخاب می‌کنند.

به نوشته تایمز اسرائیل، در صورت برگزاری انتخابات جدید، نتانیاهو با ۵۷ کرسی برای بلوک احزاب راست‌گرای خود، هنوز راه همواری برای تشکیل کابینه ندارد. در همین حال، ائتلاف فعلی بنت-لاپید چهار کرسی را از دست خواهد داد و به ۵۷ کرسی می‌رسد.

این نظرسنجی نشان داد که از میان وزرای فعلی، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ۵۵ درصد رضایت از عملکرد کلی وی در مقایسه با ۳۳ درصد نارضایتی، بهترین عملکرد را داشته است. این در حالی است که لاپید به عنوان وزیر خارجه، رضایت ۴۲ درصدی و مخالفت ۴۷ درصدی را به دست آورده است.

بر این اساس، ۴۴ درصد از صهیونیست‌ها نیز گفتند که مخالف ادامه پیدا کردن توافق نخست‌وزیری چرخشی فعلی و نمی‌خواهند لاپید در ماه آگوست ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شود.

این در حالی است که پیشتر «گیدئون سعر» وزیر دادگستری این رژیم و رئیس حزب «امید جدید»، طرحی را در پارلمان اسرائیل (کنست) ارائه کرده که به موجب آن نتانیاهو یا هر سیاستمدار دیگری که به جرمی در دادگاه مورد محاکمه قرار بگیرد، نتواند در انتخابات شرکت کرده و نخست‌وزیر شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بنیامین نتانیاهو نفتالی بنت رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی یائیر لاپید صهیونیست پارلمان اسرائیل بنی گانتز فلسطین فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشترن" اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر خواستار جلوگیری از تشدید اوضاع در خاورمیانه شد.

همانطور که استفن هبستریت، سخنگوی شولتز عصر یکشنبه در برلین اعلام کرد، صدراعظم در این گفتگو تاکید کرد که "هدف اکنون جلوگیری از تشدید تنش و آتش سوزی منطقه ای است."

بر اساس این اطلاعات، شولتز همچنین تصمیم سران کشورها و دولت‌ها ی اوپایی در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به نتانیاهو توضیح داد. صدراعظم آلمان همچنین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد که دولت فدرال آلمان به هماهنگی نزدیک با شرکای خود در گروه کشورهای صنعتی پیشرو (G7) و اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمانافزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند