Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایندگی این بنیاد در شهرستان فردوس از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با پشتیبانی استانداری در بازه زمانی سه ساله برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس نیز اعتبار خوبی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: پرداختن به بخش‌های پر درخشش انقلاب اسلامی نیز به برنامه‌های ما اضافه شده و با همان فرهنگ دفاع مقدس به صورت جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام قشرها تلاش می‌کنیم تا میراث گران‌بهای دفاع مقدس برای آیندگان بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی تاکید کرد: تعداد زیادی از والدین شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را از دست داده‌ایم و باید با کار جهادی به سراغ سایر یادگاران دفاع مقدس رفته و خاطرات آنها را ثبت کنیم.

وی هدف از گشایش دفاتر این بنیاد در شهرستان‌های را استفاده از ظرفیت تمام نیروهای جوان و آتش به اختیار در جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و ثبت خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و شهدا برشمرد و تاکید کرد: از تمام رزمندگان و جوانان می‌خواهیم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با ما همکاری کنند.

فلاحی استفاده از ابزار هنر برای ترویج و تدوین فرهنگ دفاع مقدس را از مهمترین اهدافی برشمرد که تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از هنرمندان و تولیدات سینمایی و فیلم‌های مستند و شرکت در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی، این فرهنگ پر افتخار به تمام جهانیان شناخته شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس بهسازی یادمان‌های دفاع مقدس را از وظایف این بنیاد برشمرد و افزود: گر چه این بنیاد اعتبار دولتی ندارد ولی به طور حتم در آینده از اعتبارات دولتی باید به این بنیاد کمک شود.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس فردوس نیز در این مراسم با بیان اینکه به فرموده رهبری باید گنج ناشناخته جنگ را استخراج کنیم افزود: سبک و سیره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هنوز برای جوانان به صورت کامل تدوین نشده است.

محمد علی جوان خاطرنشان کرد: همانطور که رزمندگان و جوانان دفاع مقدس با کمترین امکانات بیشترین پیروزی‌ها را در به دست آورند اکنون نیز ما نیز با همت جوانان و امکانات حداقلی و حتی دور ریز سایر اداره‌ها، این کار فرهنگی را شروع کرده‌ایم.

وی حجم کار این بنیاد را بسیار بیشتر از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم ثابت کنیم که می‌توان مانند دفاع مقدس و با اعتماد به جوانان و استفاده از حداقل امکانات کارهای فرهنگی بزرگی انجام داد.

وی تاکید کرد: این بنیاد بودجه دولتی ندارد و باید خیرین کمک‌های خود را به سمت کارهای فرهنگی سوق داده و در آینده شاهد وقف‌هایی در این خصوص باشیم.

در این مراسم محمد علی جوان به عنوان اولین مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شهرستان فردوس معرفی شد.

کد خبر 5369068

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان گرگان واکسن کرونا ایلام عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا شیراز آلودگی هوا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حماسه آفرینی دلاورمردان شجاع و باغیرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه دوران‌های انقلاب، باعث شده تا برای پاسداشت زحمات این عزیزان، ۲۹ فروردین ماه را به نام این نهاد نظامی نامگذاری کنند.
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های آجا در استان با بیان اینکه در استان یزد، یگان و پادگان ارتش وجود ندارد گفت: چند سالی است که دفتر نمایندگی امور ایثارگران این نهاد فعالیت‌ها و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌دهد.
سرهنگ نوری زاده افزود: ماموریت اصلی این دفتر در خصوص رزمندگان و ایثارگران است که تاکنون همکاران ما به حدود چهار هزار نفر در خصوص کارت ایثار و کارت ایثار هوشمند خدمات ارائه داده اند.
وی در ادامه به تسهیلات خوداشتغالی سربازان مهارت آموز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی بستگی به مهارت‌هایی است که سربازان در طول دوران خدمت فرا می‌گیرند که پس از تکمیل مراحل و ارسال به مراجع مربوط، تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های آجا در استان همچنین با بیان اینکه گنجینه‌ای در خصوص خاطرات رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس تدارک دیده شده، از رزمندگان آن دوران خواست تا خاطرات نیرو‌های ارتشی را در دفاع مقدس به این دفتر ارائه کنند تا در قالب کتاب و مستند گردآوری شود.

دیگر خبرها

  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم