Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@16:57:05 GMT

آشنایی با سوپر لیگ ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۵۹۹۰

آشنایی با سوپر لیگ ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، در سوپر لیگ ترکیه ۲۰ تیم فوتبال به‌صورت سالانه و سراسری در آن برای کسب عنوان قهرمانی مسابقه می‌دهند و از میان آن‌ها یک تیم به صورت مستقیم و یک تیم به صورت غیرمستقیم به لیگ قهرمانان اروپا و دو تیم به صورت غیرمستقیم به لیگ اروپا راه می‌یابند و البته سه تیم نیز به لیگ دسته اول سقوط می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات سراسری فوتبال ترکیه در سال ۱۹۵۸ با نام  آغاز شد و اولین لیگ ملی ترکیه بود. پیش از آن مسابقات لیگ در چند شهر، آدانا، آنکارا، اسکی شهر، استانبول، ازمیر، کایسری و ترابزون برگزار می‌گردید. این لیگ در رده‌بندی لیگ‌های یوفا در رتبه نهم از نظر نتایج به‌دست آمده در مسابقات اروپایی در پنج سال گذشته قرار دارد.

در مجموع ۶۹ باشگاه در سوپر لیگ مسابقه داده‌اند. اما تنها ۶ تیم توانسته‌اند به عنوان قهرمانی دست یابند: گالاتاسرای (۲۲)، فنرباغچه (۱۹)، بشیکتاش ( ۱۶) و ترابزون‌اسپور (۶)، بورسااسپور (۱) و استانبول باشاک‌شهر

شناسنامه سوپر لیگ ترکیه بنیان‌گذاری: ۱۹۵۹ میلادی کشور: ترکیه کنفدراسیون: یوفا شمار تیم‌ها: ۲۰ سقوط به: لیگ دسته اول جام(های) داخلی: جام حذفی فوتبال ترکیه و سوپر جام فوتبال ترکیه جام(های) بین‌المللی: لیگ قهرمانان اروپا،  لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا موفق‌ترین تیم گالاتاسرای (۲۲ قهرمانی)
  کد خبر 641516 برچسب‌ها مجله باشگاه‌های فوتبال جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوپر لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت؛ مشکی باشه، هیولا باشه! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲: ناکامی در جام ملت‌ها با وجود شروع امیدوارکننده
  • بوگاتی شیرون سوپر اسپرت؛ مشکی باشه، هیولا باشه! (عکس)
  • میکل آرتتا و تصاحب رکورد جاودانه ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در لیگ برتر
  • ممنوع‌الخروجی ۱۶۰۰ انگلیسی در زمان یورو ۲۰۲۴!
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند