Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@15:06:20 GMT

سقوط هلی‌کوپتر نظامی در پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۰۰۶

ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد، سقوط یک فروند بالگرد نظامی در منطقه کوهستانی «سیاچین» در شمال این کشور منجر به کشته شدن هر ۲ سرنشین آن شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا؛ این حادثه در مرتفع‌ترین و سردترین نقطه مرزی این کشور در مجاورت با مرز هند به وقوع پیوست.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ خلبان در حادثه سقوط بالگرد نظامی در نقطه "سیاچین" کشته شدند و عملیات برای جستجو اجساد در محل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوایل دیماه سال گذشته سقوط یک فروند بالگرد متعلق به ارتش پاکستان در منطقه کوهستانی در شمال این کشور منجر به کشته شدن هر چهار سرنشین آن شد.

منطقه مرزی سیاچین واقع در رشته کوه‌های هیمالیا در منتهی الیه شمالی مرز موقت پاکستان و هند در منطقه تقسیم شده کشمیر بنام خط کنترل قرار دارد و ارتش‌های دو کشور از جمله هند از دهه ۸۰ میلادی نظامیان خود را این منطقه راهبردی مستقر کردند.

یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی پاکستان نیز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ حین تمرین برای رژه سالیانه نیرو‌های مسلح که به دلیل شیوع کرونا لغو شد، در شهر اسلام‌آباد سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. برچسب ها: هلی کوپتر ، سقوط ، پاکستان ، کشته ، خلبان ، بالگرد نظامی ، منطقه کوهستانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هلی کوپتر سقوط پاکستان کشته خلبان بالگرد نظامی منطقه کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.

به گزارش مشرق، ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی (فیلم)
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم