Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ۲۰ میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، ناکارآمد و تاریخی زندگی می‌کنند و هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور را بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند. بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در این بافت‌ها ساکن هستند و بنا به دلایل متعدد از جمله مهاجرت، اشتغال و سایر دلایل در حال افزایش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

بازآفرینی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده

امروز در حکمی محمد آئینی به عنوان مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری در کشور انتخاب شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از مردم در بافت‌های فرسوده و به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی شرایط مناسبی ندارند، اگر چه در کشور مشکلاتی داریم، اما نقدینگی در کشور کم نیست که اگر این نقدینگی به سمت مسکن و کار‌های زیرساختی هدایت شود این حجم پاسخگوی بازآفرینی شهری و تحقق اهداف آن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شاهد انسجام و تداوم ماموریت‌های دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری هم گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های که وزیر راه و شهرسازی در این بخش داده است نوسازی ۳۰۰ هزار مسکن طی ۲ سال است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده نوسازی مسکن بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد از اجرای نزدیک به ۳۰ پروژه بهسازی و زیباسازی با اعتبار ۱۹۰میلیارد در شهر شهرکرد خبر داد.

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت شروع و تکمیل ۳۰ پروژه این سازمان در نظر گرفته شده است، برخی از پروژه‌ها نظیر بهسازی و سازماندهی پیاده‌روی ورودی شرقی شهر شهرکرد در اطراف دالان سبز، بهسازی پیاده‌روهای مواصلاتی تپه نور الشهدا و اصلاح بلوار فارابی جنوبی به سمت میدان شهدا از جمله پروژه‌های در حال اجرا این سازمان است.

وی افزود: برنامه جمع‌آوری و بهسازی پیاده‌روی بلوار مفتح، نصب پایه‌های برق نه متری برای تأمین برق پیاده‌رو و ایجاد باغچه‌های کوچک جهت ایجاد فضای سبز در این بلوار و تکمیل پروژه پیاده‌رو سازی از خیابان کاشانی تا میدان آیت الله دهکردی پس پایان مناقصه قسمت‌های باقی مانده آن نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: اصلاح تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد مهم‌ترین پروژه سازمان عمران و باز آفرینی شهر شهرکرد است و علاوه بر این برای بهبود وضعیت عبور و مرور در کوچه‌های اطراف بیمارستان آیت الله کاشانی نیز برنامه عقب نشینی قسمتی از دیوارهای بیمارستان در دستور کار است.

احمدی با اشاره به سایر پروژه‌های جدید این سازمان تصریح کرد: بازسازی محیطی پارک ملت، تکمیل پروژه‌های مسیر پانزده خرداد و میرآباد غربی، پیاده‌رو سازی‌های منطقه یک و دو شهرکرد، تکمیل فاز دو خیابان بزرگمهر، بهسازی سایر ورودی‌های شهر شهرکرد نظیر میدان کوهرنگ و احیای طرح آب‌نمای دالان سبز ورودی غربی شهر شهرکرد نیز از دیگر پروژه‌های جدید در سال جاری خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال طراحی و بررسی پروژه‌ای هستیم تا جهت رفاه حال مردم مسیر یک‌ طرفه میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی شهرکرد را از حالت ماشین رو خارج کرده و به یک مسیر پیاده‌رو تبدیل شود.

کد خبر 745537

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد