Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@02:00:27 GMT

دعوت رئیس امارات از رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۰۵۵

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات با اشاره به سابقه روابط دوستانه ۲ کشور، گفت: روابط حسنه با کشورهای منطقه از اولویت های سیاست خارجی در دولت جدید است و به همین دلیل از توسعه روابط با امارات استقبال می کنیم.   رئیس جمهور افزود: در روابط ۲ کشور مسلمان ایران و امارات، نباید مانعی وجود داشته باشد و این روابط تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیسی گفت: سیاست دشمنان کشورهای منطقه، ایجاد هراس بین همسایگان است اما این توطئه با درایت و فهم مشترک خنثی خواهد شد.   رئیس جمهور، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را حمایت از مردم مسلمان منطقه برشمرد و افزود: صهیونیستها در منطقه به دنبال اهداف شوم خود هستند و هرجا بتوانند جای پایی پیدا کنند آنرا به وسیله ای برای توسعه طلبی و فتنه انگیزی تبدیل می کنند لذا کشورهای منطقه باید مراقب باشند.   رئیسی تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه بهم گره خورده است و ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند.   دکتر رئیسی با استقبال از توسعه روابط اقتصادی تهران، ابوظبی گفت: توسعه مناسبات اقتصادی ۲ کشور، زمینه شکوفایی روابط در دیگر حوزه ها را فراهم می کند.   مشاور امنیت ملی امارات نیز در این دیدار گفت: ما فرزندان این منطقه هستیم و یک سرنوشت داریم لذا توسعه روابط ۲ کشور در دستور کار ما قرار دارد.   شیخ طحنون بن زاید آل نهیان با اشاره به مذاکرات تفصیلی خود با همتای ایرانی گفت: این دیدارها نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.   شیخ طحنون بن زاید آل نهیان تاکید کرد: آماده توسعه همکاری ها هستیم و امیدواریم با سفر رئیسی به امارات فصل تازه ای از روابط دو کشور اغاز شود.   در این دیدار مشاور امنیت ملی امارات دعوت رسمی رئیس امارات را برای سفر رئیسی به این کشور به اطلاع رئیس جمهور رساند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کشورهای منطقه رئیس جمهور ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است