Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@15:50:26 GMT

(ویدئو) اردوگاه مخفی شورشیان ضد کودتا در میانمار

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۰۸۲

(ویدئو) اردوگاه مخفی شورشیان ضد کودتا در میانمار

‍‍‍‍‍‍

سربازان جوان ضد کودتا در یک اردوگاه مخفی در میانمار صف می‌کشند، دست‌هایشان را پشت خود گرفته اند و منتظر هستند تا یک مربی تمرینی برای مبارزه با ارتش آن‌ها را با مشت بزند.

به گزارش فرارو، از زمان کودتای فوریه، ده‌ها نیرو‌های دفاع مردمی (PDF) در سراسر این کشور آسیای جنوب شرقی برای مقابله با کودتای ژنرال‌ها و سرکوب خونین به وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان ترک تحصیل کرده از دانشگاه و روستاییان این نیرو‌های دفاع مردمی را تشکیل می‌دهند. در اردوگاهی که در جنگلی انبوه در ایالت کایه در شرق میانمار قرار دارد، هت هتت با آموزشی یکی از این نیرو‌های دفاع مردمی در حال آموزش دیدن است. این دختر ۱۸ ساله در بین خزیدن در گل و لای و حرکت روی شکم به خبرگزاری فرانسه گفت: من نمی‌توانم فشار زیادی تحمل و دستانم درد می‌کند. خیلی خسته کننده است و حتی گاهی گریه می‌کنم. او پس از لغو امتحانات پایان مدرسه‌اش در پی کودتا، در بلاتکلیفی بود، اما پس از کشته شدن پسر عموی خود در جنگ علیه ارتش، تصمیم جدیدی پیدا کرد و اکنون در حال آموزش برای پزشکی رزمی است.

یک فرمانده نیروی دفاع مردمی کارنی KNDF در اردوگاه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که در سراسر ایالت کیاه تنها مناطق اطراف پایگاه‌های نظامی تحت کنترل جنگجویان ضد حکومت نظامی نیست.

چند مایلی دورتر، جنگجویان مسلح در ایست و بازرسی با لباس‌های استتاری با نشان‌های طلایی، قرمز و سیاه KNDF بر روی شانه‌هایشان، پاهایشان را با کفش‌های کتانی و دمپایی پوشیده‌اند.

رسانه‌های دولتی می‌گویند که از فوریه تاکنون تقریباً ۴۰۰ جاده و پل مورد حمله خرابکارانه قرار گرفته اند و رسانه‌های محلی گزارش داده اند که ده‌ها دکل تلفنی متعلق به یک شرکت مخابراتی متعلق به ارتش از کار افتاده است.

گروهی از قانونگذاران مدعی هستند که تقریباً ۳۰۰۰ سرباز حکومت نظامی در درگیری با نیرو‌های مردمی بین ژوئن تا نوامبر کشته شده اند.

حکومت نظامی - که تمام نیرو‌های مردمی را "تروریست" اعلام کرده است - می‌گوید که ۷۵ سرباز و ۹۳ نیروی پلیس بین فوریه تا اواخر اکتبر کشته شدند.

تعیین تعداد افرادی که برای جنگ با ارتش ثبت نام کرده اند نیز با قطعیت دشوار است. فرمانده KNDF نمی‌گوید که این گروه چند جنگجو دارد، اما جنگجویان به خبرگزاری فرانسه گفتند که هر گردان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیرو دارد.

فرمانده نیرو‌های شبه نظامی می‌گوید ما فقط به سلاح نیاز داریم. با این حال به دست آوردن سلاح آسان نیست، چرا که قلمرو KNDF از مرز تایلند بسیار دور است و نمی‌توان در بازار سیاه این کشور خرید سلاح و مهمات انجام داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودتای نظامی میانمار شورشیان دفاع مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏

به گزارش "ورزش سه"، دعوت نشدن لروی سانه به تیم ملی آلمان برای شرکت در فیفا ‏دی ماه مارس از مهم‌ترین خبرهای مربوط به مانشافت بود. البته دلیل دعوت نشدن ‏سانه از طرف یولیان ناگلزمان ساده بود: ستاره آلمانی در فیفا دی نوامبر با محرومیت ‏مواجه شده و در حال حاضر نمی‌تواند برای مانشافت به میدان برود. ‏

در روزهای گذشته رسانه‌های آلمانی اعلام کردند لروی سانه برای اینکه نشان بدهد تیم ‏ملی برایش چقدر اهمیت دارد برای همراهی با هم‌تیمی‌هایش به صورت مخفیانه به ‏اردوی مانشافت ملحق شده و سپس راهی ورزشگاه می‌شود تا در جریان دیدار دوستانه ‏مقابل هلند تیم ملی کشورش را تشویق کند. ‏

اما حضور سانه در اردوی تیم ملی آلمان به هیچ وجه مخفیانه نبود. این ستاره بایرن ‏مونیخ امروز بدون هیچ مخفی‌کاری‌ای وارد کمپ آلمان شد و حتی با رسانه‌ها مصاحبه ‏کرد. ‏

سانه که در محل اردوی تیم ملی آلمان حضور پیدا کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران ‏گفت:" خوشحالم که اینجا هستم و می‌توانم بچه‌ها و مربیان تیم ملی را ببینم. این ‏حضور من در کمپ تیم ملی با یولیان هماهنگ شده بود. این بازی‌ها با توجه به یورو که ‏چند ماه بعد در خاک خودمان برگزار می‌شود برای ما خیلی مهم است و در نتیجه برای ‏شخص من مهم بود که اینجا حضور داشته باشم". ‏

ستاره تیم ملی آلمان در ادامه درباره اینکه پستش در تیم یولیان ناگلزمان چه خواهد بود ‏گفت:" هنوز در این باره خیلی صحبت نکرده‌ایم ولی صحبت خواهیم کرد. ما همدیگر را ‏می‌شناسیم و رابطه خیلی خوبی داریم و می‌توانیم پست خوبی برای من پیدا کنیم". ‏

سانه درباره شرایط فعلی تیم ملی آلمان گفت:" رویهم‌رفته می‌توانم بگویم از زمانی که ‏هدایت تیم ملی را یولیان بر عهده گرفت جو خوبی در تیم ملی ایجاد شد. برای همین ‏مطمئن بودم جلوی فرانسه خوب بازی می‌کنیم. تیم عالی بازی کرد و عملکردی استثنایی ‏داشت. امیدوارم امشب هم بتوانیم همان کیفیت را نشان بدهیم". ‏

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمامی اماکن گردشگری همدان در روز سیزده فروردین
  • اماکن گردشگری همدان ۱۳ فروردین تعطیل است
  • تعطیلی اماکن گردشگری و تفریحی همدان در ۱۳ فروردین
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • فریاد شادی حصار در پُرگل‌ترین بازی آسیا(عکس)
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏