Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش در قم در حاشیه دیدار با مراجع تقلید، افزود: باید اعتراف کنیم در این چهل‌ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم‌کاری شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش بر همکاری با حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید و اضافه کرد: لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند و آموزش‌وپرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پروش از دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، گفت: برای تقویت مناطق محروم بر اساس شاخصه‌های پیشرفت و برخورداری، تربیت نیروی مورد نیاز و تقویت امکانات در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برخی کشور‌های اسلامی متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی و اعتقادی و قرآنی ما کیلومتر‌ها فاصله دارد، در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجموعه بین‌المللی که به‌زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

نوری گفت: ورود سند ۲۰۳۰ هم در سال‌های اخیر باعث شد دستورالعمل‌های غربی بر اجرای دستورالعمل‌های اسلامی و قرآنی حاکم شود.

او اضافه کرد: ما در دیدار‌های امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاری‌های بین حوزه و آموزش‌وپرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باور‌های اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیز مدارس مناطق محروم آموزش در این مناطق را ارتقا دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش روز دوشنبه در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مراجع تقلید وزیر آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری