Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@20:31:58 GMT

دانشگاه شیراز در فرا جناحی عمل کردن الگوست

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۲۹۷

دانشگاه شیراز در فرا جناحی عمل کردن الگوست

ایسنا/فارس رئیس سابق دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه طی چهار سال گذشته در فراجناحی عمل کردن و استفاده از همه نیروها و پتانسیل‌های بالقوه، الگو بوده است.

دکتر حمید نادگران دوشنبه ۱۵ آذر در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شیراز گفت: دوران پرچالش وبحرانی در مدت ریاست دانشگاه گذراندم. 

او افزود: از یکسو تحریم و تورم و کمبود بودجه امکانات ازسوی دیگر شیوع کرونا و مسائل مترتب برآن دوران بی نظیری را رقم زد ولی خدا را شاکریم که دانشگاه‌های کشور و بخصوص دانشگاه شیراز از این امتحانات سربلند بیرون آمد و وقفه‌ای در آموزش فرزندان این مرز و بوم و امور مختلف دانشگاه پیش نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مهم مرهون تلاش همه جامعه دانشگاهیان است.

رئیس پیشین دانشگاه شیراز ادامه داد: نخستین شاخص مدیریتی ما در زمان مدیریت، تعامل سازنده و همدلانه و هم افزایی با سایردستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی استان بود.
همچنین سعی کردیم با همه دانشگاهیان و مجامع درون و بیرون دانشگاه تعامل فراجناحی داشته باشیم و به نظر می‌رسد توانستیم جو اعتماد متقابل را برقرار کنیم.

نادگران، ماحصل این شاخص‌های مدیریتی را ایجاد ارامش برای کار اصلی دانشگاه عنوان و به تمکین قوانین بالادستی و آیین نامه‌های مصوب اشاره کرد و گفت: عدم تبعیض و اجرای قانون برای همه، به اعتماد دانشگاهیان افزوده است.

او حضور متناوب در جلسات کاری و عمومی دانشگاه، تبادل نظربا مدیریت دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و به کار گیری جوانان در اعضای هیات علمی، ترمیم ساختار دانشگاه، ایجاد شورای عالی سیاست گذاری آموزشی و پژوهشی برای هدفمندسازی ماموریت‌های دانشگاه و تبیین دراز مدت برنامه‌های دانشگاه و نیل به اهداف از پیش تعیین شده، جذب حمایت خیرین واستمرار ارتباط با فارغ‌التحصیلان و طرح جذب اساتید و هیات علمی را از جمله اقدامات اساسی در دوران مسئولیتش برشمرد.

در ادامه این مراسم دکتر محمد موذنی، رئیس جدید دانشگاه شیراز نیز با بیان روایاتی ازمعصومین و اشاره به اهمیت وتحول آفرینی دانشگاه در بیان امامین انقلاب بر سنگینی مسئولیت دانشگاه در تمدن سازی تاکید کرد و گفت:  ما باید به جهاد علمی برای کسب مرجعیت علمی در جهان بپردازیم.

او افزود: دانشگاه تراز انقلاب، دانشگاهی است که حاصل آن تربیت دانش آموختگان توانا و متعهد با اخلاق و تلاشگر در راستای حل مشکلات جامعه ایرانی اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید درقبال مشکلات جامعه و صنعت خود را مسئول بدانند، عنوان کرد: دانشگاهیان برای رفع مشکلات زیست محیطی، رفع ترافیک آلودگی هوا رفع مشکلات ناشی از کمبود آب و ... چاره اندیشی کنند و آسیب حوادث طبیعی غیرمترقبه را به حداقل برسانند.

موذنی؛ آموزش با کیفیت و بروز و آموزش دانشجویان عالم متعهد کارامد و تولید علم نافع برای حل مشکلات جامعه وصنعت و اعتلای فرهنگ و تلاش برای توسعه متوازن و تجمیع واحدهای پراکنده دانشگاه همچنین  تلاش برای تکریم ارباب رجوع و شایسته سالاری در انتخاب مدیران و ارتباط مستمر با رسانه‌ها وتعامل سازنده با مسئولین استان را ازجمله اهدافش در دوران جدید مسئولیت برشمرد و گفت:
امروز چشم امید میلیون‌ها هم وطن به مسئولین کشور از جمله ما دانشگاهیان دوخته شده است لذا باید از دسته بندی‌های باندی و گروهی عبور و سمت اهداف عالی حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شيراز حمید نادگران استانی علمی و آموزشی دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق