Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@23:47:36 GMT

ویژگی های مهم اومیکرون شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۳۱۶

ویژگی های مهم اومیکرون شناسایی شد

به گفته محقق آفریقای جنوبی داده‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه اومیکرون ویروس کرونا بسیار قابل انتقال است.

به گزارش ایمنا، پروفسور ویلم هانکوم، مدیر مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقا در آفریقای جنوبی، گفت: احتمال ابتلای مجدد به این بیماری کمتر از یک درصد است و معمولاً منجر به ابتلاء به بیماری خفیف‌تری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سه چیزی که هفته پیش در مورد این سویه نمی‌دانستیم، در حال حاضر مشخص شده است. اولین موضوع این است که این ویروس به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش است. افزایش موارد ابتلاء در این سویه بسیار سریع‌تر از موج‌های قبلی همه‌گیری با دیگر سویه‌هاست. بنابراین به نظر می‌رسد که اومیکرون می‌تواند به راحتی گسترش یابد. هم‌اکنون تقریباً همه مواردی که در آفریقای جنوبی ثبت می‌شود، ابتلاء به سویه اومیکرون است.

دومین ویژگی این ویروس عفونت‌های مجدد است. نباید از یاد برد پس از ابتلاء به کووید احتمال ابتلای مجدد حدود یک درصد یا حتی کمتر از آن است.

سومین مورد به موارد بالینی و شدت بیماری مربوط می‌شود.

هانکوم افزود: داده‌ها نشان می‌دهد این بیماری ممکن است در جوان‌ترها و همچنین آن دسته از جوانانی که واکسینه نشده‌اند، بیشتر رخ دهد و به طور کلی یک بیماری خفیف‌تر به نظر می‌رسد اما باز هم می‌خواهم بگویم که باید محتاط باشیم. این نتایج حاصل روزهای ابتدایی است.

این در حالی است که آخرین آمار آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا(HSA) نشان می‌دهد تا روز شنبه ۲۶ مورد دیگر از نوع اومیکرون در سراسر بریتانیا گزارش شده که مجموع مبتلایان در این کشور تاکنون به ۱۶۰ مورد رسیده است.

روز شنبه اعلام شد: همه مسافرانی که به بریتانیا می‌رسند، باید آزمایش کووید را به دلیل ترس از شیوع نوع اومیکرون انجام دهند.

وزیران بریتانیا گفتند: این تمهیدات به دنبال داده‌های جدید اجرا شده که نشان‌دهنده افزایش تعداد موارد ابتلاء به ویروس جدید مرتبط با سفرهای خارجی است.

به گفته آنان این اقدام موقتی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 540195

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون اومیکرون اومیکرون چیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899010

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند