Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:56:14 GMT

روسیه خریدار ۴۴ درصد فلفل‌ ایرانی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۴۲۲

روسیه خریدار ۴۴ درصد فلفل‌ ایرانی در سال گذشته

صادرات فلفل فزنگی (دلمه ای) از ایران در حالی این روزها با عدم پذیرش از سمت روسیه همراه است که این کشور مشتری حدود ۴۴ درصد فلفل ایران در سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، در مدت اخیر اعلام شد که روسیه ورود فلفل‌های صادراتی ایران به این کشور را نپذیرفته و توضیح وزارت جهاد کشاورزی نشان داد که ظاهرا وجود نوعی سم که مورد پذیرش این کشور نیست موجب توقف واردات فلفل از ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر ترتیب تا کنون هم تکلیف فلفل‌های صادراتی ایران در  روسیه مشخص نشده است.

پیگیری جریان صادرات ایران به روسیه و همچنین وضعیت فلفل‌های صادراتی از گمرک ایران این حکایت داشت که روند صادراتی متوقف نشده و آمار تردد کامیون ها و ارسال کالا به سمت آستارا یا بنادری که از کانال آن صادرات به روسیه انجام می‌شود، نشان دهنده ادامه روال قبلی در همین مدت اخیر نیز است. اما فعلا پذیرش فلفل‌های ایرانی با اختلاف نظر مواجه است که مسئولان دو طرف در حال رایزنی برای برطرف شدن این مشکل هستند.

۶۴ درصد صادرات به روسیه، محصولات کشاورزی است

لطیفی- سخنگوی گمرک ایران - در این باره توضیح داد که عمده محصولات صادراتی ایران به روسیه محصولات کشاورزی است؛ به طوری که در هفت ماه اول امسال ۳۱۷.۳ میلیون دلار کالا از ایران به روسیه صادر شده که ۲۰۱.۹ میلیون دلار یعنی حدود ۶۴ درصد آن محصولات کشاورزی، جالیزی و شیلات بوده  است.

صادرات ۱۷ میلیون دلاری فلفل به روسیه در ۷ ماه

به گفته وی، در هفت ماه اول سال جاری، ایران در مجموع ۸۱.۸۶ هزار تن به ارزش ۲۹.۱ میلیون دلار فلفل صادر کرده که از این رقم ۳۸.۹ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیون دلار به روسیه صادر شده  است.

ایران ۵۰ میلیون دلار فلفل فروخت

طبق این گزارش، در سال گذشته نیز مجموع فلفل صادر شده از ایران ۱۴۴.۵ هزار تن به ارزش بیش از ۵۱.۱ میلیون دلار بوده که از آن حدود ۴۷.۵ هزار تن به ارزش ۲۲.۲ میلیون دلار به روسیه است که نشان می دهد حدود ۴۴ درصد فلفل ایران به روسیه صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گمرک ایران فلفل دلمه ای روسيه هزار تن به ارزش ایران به روسیه میلیون دلار صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس