Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از مسئولین مربوطه در بحث رسیدگی به تخلفات برخی اعضای شورا گفت: در حال حاضر کلانشهر کرمانشاه چهار ماه است بدون شهردار مانده و برخی اعضا در جلسات انتخاب شهردار حضور پیدا نمی کنند و متاسفانه هیات حل اختلاف در این زمینه برخوردی ندارد.

سیداحسان احسانی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از عدم حضور برخی اعضا در جلسات انتخاب شهردار گفت: تاکنون پنج جلسه در این زمینه داشته ایم که متاسفانه به دلیل حضور برخی اعضا جلسات به حد نصاب نرسیده و نتوانستیم شهردار کرمانشاه را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنج تن از اعضای شورا یعنی آقایان پوریا فخری، کامران ملکی، احسان حیدریان، سالار احمدزاده و سید حجت الله موسوی اجاق در این جلسات حضور نیافته و متاسفانه غیبت آنها موجب شده کلانشهر کرمانشاه همچنان بدون شهردار بماند.

احسانی با اشاره به گذشت حدود چهار ماه از فعالیت دوره جدید شوراها گفت: متاسفانه طی این مدت کلانشهر کرمانشاه بدون شهردار مانده و این درحالیست که اصلی ترین و مهمترین وظیفه شوراها، انتخاب شهردار است.

وی با بیان اینکه سرپرست شهرداری به خوبی درحال انجام امور است، گفت: با این حال قطعا سرپرست اختیارات شهردار را ندارد و باید سریعا شهردار انتخاب شده و امورات کلانشهر کرمانشاه را پیگیری کند.

احسانی به تناقض برخورد هیات حل اختلاف در خصوص اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: عجیب است که هیات حل اختلاف برای حاضر نشدن برخی اعضا در جلسات هیات رییسه شورا حکم سلب عضویت صادر می کنند، اما در خصوص عدم حضور اعضا در جلسات انتخاب شهردار کسی بازخواست نمی شود.

وی افزود: این سوال مطرح است که انتخاب هیات رییسه شورا مهمتر است یا انتخاب شهردار کلانشهری مانند کرمانشاه و این رفتار متناقض جای تعجب دارد.

احسانی تصریح کرد: درخواست اعضای شورا از استاندار کرمانشاه این است که دراین زمینه ورود کرده و خواستار برخورد هیات حل اختلاف و مسئولین زیربط با این دست تخلفات شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص تغییر دسته بندی اکثریت و اقلیت در شورای شهر نیز گفت: در شورای شهر کرمانشاه روال این نیست که اعضای اقلیت و اکثریت همیشه ثابت بمانند و افراد در شورا مستقل بوده و در زمینه موضوعات مختلف نظرات مختلفی دارند.

احسانی گفت: شورای شهر کرمانشاه مانند شورای برخی کلانشهرها که به پشتوانه حمایت احزاب سیاسی روی کار آمده اند نیست و شیوه درست شورا هم همین است که افراد مستقل بوده و در موضوعات مختلف نظرات خود را عنوان کنند.

وی از تشکیل جلسه انتخاب شهردار در بعدازظهر امروز(15 آذر) هم خبر داد و افزود: امروز ششمین جلسه انتخاب شهردار را برگزار می کنیم و امیدواریم این بار اعضای غایب به جلسه آمده و بتوانیم شهردار را انتخاب کنیم.

ایسنا آمادگی دارد نظرات طیف مقابل را نیز در این زمینه منعکس کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه شهرداري شورای شهر کرمانشاه کلانشهر کرمانشاه هیات حل اختلاف انتخاب شهردار اعضا در جلسات بدون شهردار اعضای شورا برخی اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران فردا یکشنبه ۴ اردیبهشت درباره اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام این معاونت، به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فردا در دویست و سی امین جلسه شورا، خزانه دار شورا درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود:در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبری سلامت شهر تهران هم بررسی خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لایحه معرفی ۲۷ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم در دستور کار نشست فردای شورای شهر تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا