Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@13:07:10 GMT

تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر جنین در دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۵۱۴

تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر جنین در دوران بارداری

تحقیقات جدید نشان می دهد، هوایی که زنان باردار تنفس می کنند یا آبی که می نوشند می تواند در جنسیت جنین آنها نقش داشته باشد.

به گزارش مشرق، به نقل از مدیسن نت، مطابق تحقیقات جدید دانشمندان باید گفت که هوایی که زنان باردار تنفس می کنند یا آبی که می نوشند می تواند در جنسیت جنین آنها نقش داشته باشد.

این یافته‌ها حاصل پیگیری صدها فاکتور از جمله قرارگیری در معرض آلودگی در مورد تولد بیش از ۶ میلیون کودک آمریکایی و سوئدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آندری رزتسکی»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه شیکاگو، می‌گوید: «از نظر من، این اولین مطالعه در این مقیاس در مورد جنسیت در هنگام تولد است.»

بیشتر بخوانید

انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر با کمک محصولی دانش‌بنیان

تیم تحقیق قرار گرفتن در معرض چندین آلاینده رایج را با تغییر نسبت دختران و پسران تازه متولد شده مرتبط دانست.

آلاینده‌های تأثیرگذار هوا شامل آهن، سرب، جیوه، مونوکسید کربن، آلومینیوم و بی فنیل پلی کلر (PCB) و آلاینده‌های آب شامل کروم و آرسنیک بود.

این یافته‌ها نشان داد قرار گرفتن در معرض برخی از آنها با افزایش تولد پسر و برخی دیگر با احتمال بیشتری برای داشتن دختر همراه بود.

در این مطالعه، تیم تحقیق بیش از ۱۰۰ عامل را که ممکن است بر تعادل جنسی تأثیر بگذارد، آزمایش کردند.

ابتدا، محققان داده‌های مربوط به ۳ میلیون تولد در ایالات متحده را بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ بررسی کردند. آنها همچنین داده‌های مربوط به حدود ۳ میلیون تولد در سوئد را بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۲۰۱۳ بررسی کردند.

محققان این اطلاعات را با داده‌های مربوط به آلاینده‌های زیست‌محیطی، آب‌وهوا، جرم و جنایت، وضعیت شغلی، ترافیک، شرایط سفر، و همچنین چندین بلای طبیعی و انسان‌ساز مقایسه کردند.

محققان هیچ ارتباط آشکاری بین جنسیت نوزادان و تغییرات آب و هوا، فصول، جنایت‌های خشونت آمیز، بیکاری یا عادات رفت و آمد پیدا نکردند.

به گفته محققان در حال حاضر فقط رابطه بین آلودگی هوا و جنسیت نوزاد مشخص شده است اما هنوز دلیل آن مشخص نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جنین دوران بارداری آلودگی هوا جنسیت تاثیرات مخرب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌عکس/ جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز

مراسم جشن و توزیع کیک ۲۰۰ متری همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، عصر سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) در بلوار کشاورز برگزار شد.

‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز ‌‌جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز

دیگر خبرها

  • وضعیت «قابل قبول» هوای تهران ادامه دارد
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه
  • جنایت صهیونیست ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • ‌عکس/ جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز