Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ، در این مراسم آیینی ضمن قدردانی از اعتماد وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حقایق زندگی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی را از نزدیک لمس کرده‌ام، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقدام‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران، وضعیت زندگی در این محلات نسبت به سال‌های گذشته بس شرکت بازآفرینی شهری ایرانیار بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که حکمرانی نوسازی شهری بدون نگاه توامان به فرهنگ‌سازی، همراه‌سازی و اعتمادسازی بین ساکنان محلات هدف محقق نخواهد شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالیانه  ۲۷۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

به گفته آیینی، ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالیانه دست‌کم ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این‌که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است در ۲ سال آینده، تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.

آیینی با اشاره به این‌که آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هدف این است که با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی، سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر این‌که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت همه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، خاطرنشان‌کرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود.

این مسوول بیان‌اشت: همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به‌زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

 

منبع: شرکت بازآفرینی شهری ایران پربیننده ترین علت رشد عجیب معاملات مسکن چیست؟ / سرنوشت بازار مسکن پس از مذاکرات وین قیمت مسکن در ۶ منطقه محبوب تهران قیمت آپارتمان اصفهان ( ارزان‌ترین‌ها ) قیمت آپارتمان های ونک چند؟ (جدول) ۲ شرط ثبت‌ نام نهضت ملی مسکن اصلاح شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی انتصاب رستم قاسمی شرکت بازآفرینی شهری ایران سکونت گاه فرهنگ سازی شرکت بازآفرینی شهری ایران محلات هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند