Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:42:13 GMT

۳۰ محله خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۵۵۸

۳۰ محله خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح توسعه اجتماع محورمحلات کم برخوردار در استان با هدف احیاء، پایداری و توانمندسازی محلات محروم استان خبر داد.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: این طرح با همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح به منظور بهره گیری، حداکثرسازی و هم افزایی ظرفیت دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی  و با محوریت ساکنین محله در دستورکار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این طرح دو هزار و ۲۰ محله در کشور بر اساس شرایط کالبدی­، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هرمحله و در  پنج سطح و بر اساس اولویت های تعیین شده از سوی دستگاه های اجرایی شناسایی شده است.

الهی راد گفت: در این طرح ساماندهی ۳۰محله با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)  به خراسان شمالی واگذار شده است که با تعامل دستگاهای اجرایی پشتیبان و متولی طرح، در سطح محلات هدف اجراء می شود.

وی گفت: طبق این طرح تمامی دستگاه های اجرائی، نهادهای عمومی و انقلابی و تشکل های رسمی و غیر رسمی، بر اساس مسئولیت های اجتماعی، ماهیت کاری باید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این محلات به ایفای نقش در بخش های خدماتی خود می پردازند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح دستگاه های متولی با استقرار شبکه مردمی وابسته یا غیر وابسته مسئولیت هماهنگی بین دستگاه های پشتیبان را برعهده دارند.

الهی راد با بیان اینکه شبکه های مردمی مرتبط با کمیته امداد از جمله مراکز نیکوکاری نیز در این طرح مشارکت فعال دارند، اظهار کرد: واحد مردمی مستقر در محلات نیز مسئولیت سازماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی و خدماتی و رفاهی و ... ساکنان را برعهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد خراسان شمالي خراسان شمالی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد

مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید اظهار کرد: سهم استان خراسان شمالی از مسکن های فوق الذکر تعداد 2210 واحد است که ساخت این واحد ها از سال 1401 در تمام شهرستانهای استان آغاز، تکمیل شده و به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان شمالی واگذار شد. وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی در محل روستای لنگر شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سپاه حضرت جواد الائمه (ع) ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به عنوان اساسی ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است افزود: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است . الهی راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت زدایی از مناطق حاشیه نشین و خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است؛ بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی بیش از۳۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است . این مقام مسئول در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان نیز افزود: در شهرستان مانه و سملقان 569 واحد، راز و جرگلان 418 واحد، شیروان 397 واحد، اسفراین 180 واحد، جاجرم 174 واحد، فاروج 153 واحد، گرمه 67 واحد، بام و صفی آباد 45 واحد و در شهرستان بجنورد 207 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد. ‌الهی راد ادامه داد: طی سال گذشته 222 مورد تعمیرات مسکن مددجویی، 261 مورد احداث فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی و 786 مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شده است . گفتنی است؛ برای هر واحد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت، 200 میلیون تومان وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو می باشد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز
  • برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی
  • ۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند