Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا. شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران و این دیدار  گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه دارای موقعیت منحصر به فرد ژئوپولیتیکی  و شاهراه ارتباط شرق و غرب جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت های امارات متحده عربی است.
شیخ طحنون بن زاید ظرفیتهای اقتصادی قابل مبادله میان دو کشور در حوزه های ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه گذاری را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: لازم است با تشکیل کارگروههای تخصصی ضمن احصاء دقیق زمینه های همکاری مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی، موانع پیش رو شناسایی و رفع شود.

در این دیدار دریابان شمخانی با بیان اینکه ثبات و امنیت پایدار تنها در سایه  گفتگوی مستمر وهمکاری کشورهای منطقه بر قرار می شود، گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیتهای اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری اصلی ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات ضرورت تاثیر ناپذیری روابط کشورهای منطقه از سیاست های مداخله گرانه کشورهای فرامنطقه ای را مورد تاکید قرار داد وخاطرنشان ساخت: کشورهای حوزه خلیج فارس در صورت همکاری و تشریک مساعی می توانند ضمن ایجاد توسعه و رفاه برای ملت های خود به عنوان قطب انرژی نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جهان ایفا کنند.
وی تلاش مشترک برای پایان دادن به برخی بحران های نظامی و امنیتی که ملتهای مسلمان منطقه را با شرایط سخت زیستی و معیشتی مواجه کرده مورد تاکید قرار داد و افزود: باید گفتگو و مفاهمه جایگزین رویکردهای نظامی برای رفع اختلافات شود. 
شمخانی اظهار امیدواری کرد سفر همتای اماراتی وی به ایران  سرآغاز دور جدیدی از روابط فی ما بین و بستر ساز تحکیم و گسترش همه جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.
شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی پیش از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه سفر یک روزه به تهران با آیت الله سید ابراهیم رییسی ،رییس جمهوراسلامی ایران ملاقات خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا پربیننده ترین اولین تصاویر از نقشه ترور اردوغان پوکر برجامی / تعلل بایدن کار دستش داد تاثیرگذارترین زنان ٢٠٢١ معرفی شدند + عکس برترین تصاویر خبری هفته گذشته بیانیه جدید روسیه درباره مذاکرات وین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی علی شمخانی شیخ طحنون ایران و امارت امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد. 

سالیوان افزود که در روزهای آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله برنامه موشکی و پهپادی این کشور و همچنین سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران اعمال خواهد کرد.

وی افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم که متحدان و شرکای ما نیز به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنند». 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی افزود: «این تحریم‌های جدید و سایر اقدام‌ها به طبل فشار مداوم برای مهار و تنزل ظرفیت و کارایی نظامی ایران و مقابله با طیف گسترده رفتارهای مشکل‌ساز آن ادامه خواهد داد».

 

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان