Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تحادیه دفتر تحکیم وحدت در نشست با محمد باقر قالیباف گفت: برخی نمایندگان به این جایگاه مهم یعنی نمایندگی این ملت رنج دیده قانع نیستند و دنبال دیگر جایگاه‌ها می‌گردند. مگر نه اینکه نماینده مجلس در عزل و نصب مدیران نباید دخالت کند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم روز دانشجو امروز با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که در این مراسم نمایندگان تشکل های دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان در حضور رئیس مجلس سخنان و مطالبی را مطرح کردند که متن سخنرانی امیر رضا بخشی پور، نماینده عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم در نشست با محمد باقر قالیباف به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با تمام این اوصاف مجلس سابق با عملکرد و تصمیمات ناپخته و غیرمردمی خود که مفهوم واقعی وکالت ملت را از معنا تهی کرده بود، تمام شد و هم‌اکنون ۱۸ ماه از عمر مجلسی که جنابعالی ریاست آن را برعهده دارید و قول دادید که این مجلس نماینده همه ملت ایران باشد میگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همگان شاهد بودند که شما و دیگر نمایندگان در مجلس یازدهم با شعار شفافیت و ایجاد بسترهای نظارت به مجلس آمدید. اما متاسفانه طرح شفافیت مجلس که وعده تحقق سه ماهه آن داده شد، ۱۸ ماه افکار عمومی را درگیر خود کرده است. سوال به حقی در اذهان مطرح شده، مردم می‌پرسند اگر قرار نبود شفافیت آرا را تصویب کنند، چرا وعده آن را دادند؟ چرا در وعده خود صادق نیستند؟ مجلس باید هرچه زودتر به این بازی نامنصفانه با اعتماد عمومی پایان دهد و بیش از این سرمایه اجتماعی نظام را تحت تاثیر خود قرار ندهد! باید پرسید چرا طرح‌هایی نظیر ارتقای شفافیت مجلس شورای اسلامی را که به حضور و غیاب، شفافیت درآمد و هدایای دریافتی نمایندگان مجلس میپردازد، پشت در مجلس معطل مانده است و تصویب نمیشود؟ واضح بگوییم اگر شفافیت در این مجلس تصویب شود، باقی افعال مثبت معنا می‌گیرد اما اگر شفافیت تصویب نگردد، گویی هیچ کار انجام نشده است!

 

طرح سوت زنی به عنوان راهکار اساسی نظارت غیرمتمرکز یا نظارت مردمی، ماه‌هاست پشت درب‌‌های بسته مجلس خاک می‌خورد و هنوز هیچ طرحی جهت حمایت از گزارشگران فساد تبدیل به قانون نشده است. این در حالی است که برای مبارزه با فساد، فعال کردن ظرفیت مردمی از نان شب واجب‌تر است. تا جایی که در برخی کشورها تا 6 برابر کشف فساد از طریق نهادهای نظارتی، کشف فساد از طریق مردم و قوانینی شبیه به این صورت می‌‌گیرد.

 

متاسفانه جایگاه مهم نمایندگی کردن از مردم دست کم گرفته شده و تئوری پله‌سازی مجلس در این مجلس هم دست به دست می‌شود. برخی نمایندگان به این جایگاه مهم یعنی نمایندگی این ملت رنج دیده قانع نیستند و دنبال دیگر جایگاه‌ها می‌گردند. مگر نه اینکه نماینده مجلس در عزل و نصب مدیران نباید دخالت کند؟ مگر نه اینکه یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس میشود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند؟ این‌سخنان رهبر انقلاب است. چطور عده ای از نمایندگان؛ از خرداد ماه سال جاری دنبال مدال در رقابت وانهادن وکالت ملت در ازای کسب کرسی اجرایی هستند؟ این که مجلسی که اسم انقلابی را از آن خود کرده، از جایگاه رفیع نمایندگی ملت به سطح فعالیت های ستادی و انتخاباتی و اجرایی تنزل یابد، صادقانه نیست، باید تجدید نظری در صداقت سیاسی داشته باشیم.

 

بیان این نکات به معنای ندیدن اقدامات امیدوارکننده مجلس نظیر وضع قانون اقدام راهبردی، مالیات برخانه های خالی و طرح کمک‌معیشتی نیست. لیکن خود بیش از هر کس دیگر ‌می‌دانید که عدم پایبندی به وعده‌هایی نظیر شفافیت که در ذهن مردم ثبت شده و عدم صداقت سیاسی نه تنها به کلیت مجلس بلکه بیش از هر کس به اعتبار سیاسی شخص شما به عنوان رییس‌مجلس صدمه خواهد زد و از همه مهمتر اعتماد عمومی را خدشه دار خواهد کرد.

 

و اما در حوزه سیاست خارجی به نظر میرسد ریاست مجلس ؛استراتژی معینی برای دیپلماسی پارلمانی علی‌الخصوص در حوزه اقتصاد و رساندن صدای جبهه مقاومت به نمایندگان دیگر ملت ها ندارد! از این روست که سفر شما به سوریه موجب تقویت ایران در بازارهای منطقه و تقویت مناسبات کشورهای محور مقاومت میشود ولی سفر شما به روسیه به علت نداشتن استراتژی مشخص و پیوست رسانه ای هوشمند به عکس هدف خود در افکار عمومی تبدیل شده و مردم اینگونه احساس میکنند که در این سفر آنگونه که شایسته جایگاه ایران اسلامی با رییس مجلس برخورد نشد.تدوین استراتژی مشخص برای دیپلماسی پارلمانی از سوی هییت رییسه مجلس مسئله ایست که ضرورت آن هر روز بیش از پیش احساس میشود. در پایان طرح ارتقای شفافیت نمایندگان مجلس و طرح تناسبی بودن انتخابات به پیوست تقدیم میگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز دانشجو 16 آذر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی دفتر تحکیم وحدت تشکل های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند